1006 km lenktynėse tarp lyderių bus ir lietuvių meistrų kūrinys

2018 m. liepos 9 d. 15:03
Lrytas.lt
Jau ne pirmus metus „Aurum 1006 km lenktynėse“ Palangoje vienas iš greičiausių yra „Skubos“ komandos BMW M3 (E92) automobilis, pavadintas „Big Daddy“ vardu. 
Daugiau nuotraukų (18)
Daug kas mano, kad tai – gamyklinis automobilis, nes atrodo kaip tarptautinės GT3 serijos bolidas ir netgi atitinka šios klasės reikalavimus. 
Tačiau tai – visiškai lietuviškas produktas, savotiškas lenktynių inžinerijos dirbtuvių „RaceTech“ bandymų poligonas. 
Tikras lenktynių bolidas
„BMW M3 V8 Big Daddy“ – vienas greičiausių žiedinėms lenktynėms sukurtų automobilių Lietuvoje. 
Jis tai kasmet įrodo Palangoje, itin greitai įveikia ratus ir atsilieka vos nuo keleto dalyvių. 
Praėjusiais metais komanda išplėšė antrąją vietą. Bendroje įskaitoje nusileisdo tik kolegų „Skuba Dream“ komandai, važiavusiai „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. 
„Big Daddy“ kūrę inžinieriai sako, kad nuo „Porsche“ modelių jiems neleidžia atsiplėšti Palangos trasos konfigūracija, kurioje dominuoja ilgos tiesiosios ir siauri, lėti posūkiai. 
Lenktynių trasose, kurių posūkiai – ilgi ir greiti, atsiskleistų aerodinaminis prispaudimas ir gero balanso suteikiamas stabilumas. 
„Tai – labai greitas automobilis. Jį galima lyginti su tarptautiniais GT3 klasės bolidais. Mūsų „Porsche“ iš tiesų yra kiek paprastesni, žemesnės kategorijos, tačiau puikiai tinka Palangos trasai. 
Jos konfigūracija neleidžia mums išnaudoti aerodinaminio prispaudimo ir greičio ilguose posūkiuose. 
Ilgos tiesiosios ir staigūs apsisukimai skirtingų klasių automobilių pajėgumą suvienodina“, – lygina komandos pilotas Džiugas Tovilavičius. 
Vis dėlto lenktynėse, kurių dalyviams tenka įveikti tūkstantį kilometrų, vien greičio pergalei nepakanka. 
„RaceTech“ įmonė ne kartą turėjo problemų dėl patikimumo, todėl tai puikiai supranta ir automobilį tobulina ištisus metus. 
Bandymų poligonas
„Bandome įvairias technologijas ir gaminius, kuriuos tiekiame kitoms komandoms. Šis automobilis tapo mūsų bandymų poligonu“, – aiškina komandos vadovas Tadas Ivanauskas. 
Automobilio bazė – E92 kėbulą turintis BMW M3 automobilis. Tačiau standartinių mazgų čia liko nedaug. Nepaliestas tik kėbulo karkasas. 
Kai kuriems labiau su lenktynių technika susipažinusiems aistruoliams sunku patikėti, tačiau BMW M3 konstrukcija šiame projekte išliko originali.
Kėbulas nepjaustytas, nepakeistas nė vienas komponento tvirtinimo taškas: tiek važiuoklės, tiek pavaros elementai pritvirtinti prie standartinių vietų, todėl „Big Daddy“ nėra prototipas ir gali būti vadinamas standartiniu automobiliu. 
Greičio paslaptis – „RaceTech“ inžinierių žinios. 
Šie nuėjo sunkiuoju keliu ir pakabos kinematiką puikiam balansui tiek greitėjant, tiek stabdant, tiek važiuojant posūkiuose kūrė pagal gamykloje numatytus mazgų tvirtinimo taškus. 
Daugiau lietuviškų komponentų
Variklio blokas taip pat standartinis – 4 litrų darbo tūrio V8 formos, tačiau jis turi vadinamąją sauso karterio sistemą, kad esant itin didelėms apkrovoms būtų kuo mažiau tepimo problemų. 
Anglies pluošto kėbulo detalės taip pat išlietos komandos dirbtuvėse. Šiemet lietuviai pagamino netgi anglies pluošto puošybines juosteles. 
Bene didžiausia šių metų naujovė, leidžianti „Big Daddy“ vadinti lietuvišku automobiliu – variklio valdymo blokas ir visa elektros pynė. 
„Anksčiau naudojomės olandų gamybos detalėmis, tačiau šiemet įdiegėme lietuviškus „Xtra motorsport“ komponentus, kurie tikrai nėra prastesni. 
Dabar tetrūksta Lietuvoje pagaminto kėbulo, ir turėsime visiškai lietuvišką lenktyninį automobilį“, – juokauja T. Ivanauskas. 
Šiemet „RaceTech“ inžinieriai į „Aurum“ lenktynes „BMW M3 V8 Big Daddy“ bolidą išleis jau ketvirtą kartą. 
Du kartus jam bendroje įskaitoje nepavyko parodyti savo potencialo dėl techninių nesklandumų ir avarijos 2015 metais. 
Pernai komanda stojo ant antrojo podiumo laiptelio. Šiemet jos tikslas lieka toks pat, kaip ir kiekvienais metais – laimėti. 
Automobilis tik išoriškai prarado ryškią spalvą, tapo pilkas, o variklis pradėjo skleisti mažiau garso decibelų. 
Komandos atstovai tikina, kad nuo pat metų pradžios atnaujinamas ir peržiūrimas automobilis taps dar greitesnis. 
O jį vairuos patyrę lenktynininkai: Džiugas Tovilavičius, Marius Slaboševičius, Karolis Šikšnelis ir į trasą grįžtantis Rokas Kvaraciejus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.