Vaidotas Žala pristatė dvi svarbias naujienas – pakeitė ne tik automobilį

2018 m. gegužės 31 d. 13:13
Lrytas.lt
Ketvirtadienį vykusios spaudos konferencijos metu Vaidotas Žala pristatė savo planus 2018 metų klasikinio ralio sezonui. Jis varžybose startuos nauju automobiliu – „Škoda Fabia R5“, o šalia jo sėdės naujas šturmanas – Andris Malniekas.
Daugiau nuotraukų (17)
„Mūsų iki šiol klasikiniame ralyje naudotas „Mitsubishi“ yra senas automobilis – jis naudojamas jau 13 metų.   
Rimtai svarstėme investuoti į panašų naują modelį, tačiau technologijos pabėgo į priekį ir šiuolaikinėse ralio trasose buvę N grupės automobiliai sparčiai nyksta. 
Todėl su partnerių pagalba nusprendėme žengti radikalų žingsnį į priekį“, – pristatydamas naująjį „Agrorodeo“ komandos automobilį sakė lenktynininkas.
Žingsnis į aukštesnę klasę
R5 yra tarptautinės klasės automobilis, kuriuo galima varžytis ne tik Lietuvoje, bet ir važiuoti į Europos ar pasaulio ralio čempionatų etapus bei ten rasti daugybę tokiais pat modeliais besivaržančių sportininkų.
Keturiais ratais varomas automobilis sveria 1 230 kilogramų bei turi 1,6 litro darbinio tūrio variklį su turbokompresoriumi, pasiekiantį 275 AG galią bei 420 Nm sukimo momentą. 
Lietuvoje bus trys tokie modeliai, todėl šalies čempionate bus galima stebėti lygiaverčiais ir labai greitais automobiliais važiuojančių sportininkų kovą.
„Didžiausią impulsą davė šių metų Dakaras, po jo pasikalbėjome su pagrindiniais komandos partneriais. 
Norint tinkamai ruoštis pagrindiniam išbandymui sausio mėnesį, reikia sportinę formą palaikyti ištisus metus. Ekonomiškiausias būdas tai pasiekti yra klasikinis ralis.
Tačiau važiuoti čia senu automobiliu  vien tam, kad suktume kilometrus ir atvažiuotume iki finišo, nėra prasminga.   
Jeigu jau dalyvauti, tai reikia siekti rezultato, o tą padaryti galima tik turint greitą ir patikimą automobilį“, – teigė V. Žala.
R5 automobilis yra dešimt kartų brangesnis nei buvęs „Mitsubishi“, tačiau įsigytas lizingo būdu. 
„Tai yra vienintelis būdas mums įkąsti tokio kalibro automobilius. 
Iš komandos biudžeto ištraukti tokią sumą būtų neįmanoma, o „Šiaulių banko“ lizingas mums leido išlaidas padalinti per kelerius metus. Aišku, aš jaučiu spaudimą išsaugoti sveiką automobilį“, – juokėsi sportininkas.
Profesionalumas – svarbiausia
Septynerius metus su nedidele pertrauka Lietuvos ralio gerbėjai galėjo stebėti šeimyninį brolių ekipažą – V. Žala varžybose dalyvavo su savo broliu Žygimantu. 
Jiems pavyko pasiekti neblogų rezultatų – broliai laimėjo kelis Lietuvos čempionato etapus, daugelyje lipo ant prizininkų pakylos. 
Tačiau Žygimantas teigia, kad ralyje patiriamo streso jau užteko, tad Vaidotas pavasarį leidosi į naujo šturmano paieškas.
„Ieškojau žmogaus, kuris galėtų greitai skaityti ir nereikėtų daug laiko skirti apmokymui. Stenogramą sudarau angliškai, tad reikėjo tokio, kuris galėtų švariai ir greitai šia kalba skaityti. 
Tad mūsų keliai susikirto su patyrusiu šturmanu iš Latvijos Andriu Malnieku“, – naująjį ekipažo narį pristatė V. Žala.
A. Malniekas yra vienas greičiausių šturmanų Baltijos šalyse.
Jis trejus metus važiavo su greičiausiu Latvijos vairuotoju Janiu Vorobjovu ir per tą laiką tapo ne tik Latvijos, bet ir Lietuvos čempionu. 
„Su sportiniu automobiliu kol kas nevažiavome, treniravomės tik sudarydami stenogramą. 
Šiais metais komandoje daug pokyčių, tačiau mes su Vaidu esame profesionalai ir tikiu, kad kartu dirbsime efektyviai bei greitai susidraugausime su automobiliu“, – spaudos konferencijoje sakė A. Malniekas.
Šiemet važiuos tik Lietuvoje
Šių metų komandos planas yra Lietuvos automobilių ralio čempionato varžybos – liko keturi etapai. 
Kaip teigia V. Žala, pirmąjį sezoną nerti į tarptautines varžybas nebūtų logiška, nes reikia priprasti prie automobilio bei rasti bendrą kalbą su nauju šturmanu.
„Pagrindinės varžybos mūsų partneriams ir fanams yra Dakaras, tad didžiausia koncentracija yra ten.   
Tačiau varžymasis klasikiniame ralyje leidžia palaikyti vairuotojo formą. Čia važiuojama didesniu tempu, pats vairavimas labiau preciziškas. 
Pastaraisiais metais pastebėjau, kad įveikus nemažai kilometrų sportiniu režimu klasikiniame ralyje vasarą, prie visureigio Dakare priprasti kur kas lengviau“, – sportinės formos palaikymo subtilybes aiškino V. Žala.
Ralio maratonuose (angl. rally-raid) naudojami automobiliai sunkesni, lėtesni, ne tokie manevringi.
Pačios trasos taip pat skiriasi – klasikiniame ralyje visais keliais sportininkai bent du kartus pravažiuoja ne sportiniu režimu ir su trasomis gali susipažinti. 
Maratone iškart važiuojama sportiniu režimu ir orientuojamasi pagal kelio knygą.
Vaidotas ŽalaDakaras^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.