Šalies automobilių sporto aistruolių birželio 1–3 dienomis Kačerginės „Nemuno žiede“ laukia išskirtinis renginys.
Retrotechnikos festivalyje publika galės ne tik pamatyti lenktyniaujančius istorinius gražuolius, bet ir giliau susipažinti su transporto bei senovinės technikos istorija.
Beveik 30 garsiųjų retromobilių – ne vienintelis išskirtinis DFDS keltų krovinys. Keltu yra keliavę ir virš 1 mln. eurų kainuojantys senoviniai automobiliai.
Prabangių automobilių, tokių kaip „Ferrari“ ar „Maserati“, kurių vertė siekia 400 tūkst. eurų, savininkai keltu dažnai keliauja į Vokietiją.
Jau šį sekmadienį Kačerginės trasoje išvysime keturiasdešimt 1958 – 1963 pagamintų ir puikiai išsaugotų formulių, kuriomis kažkada lenktyniavo „Formulės-1“ legendos Jimas Clarkas, Johnas Surtees, Jochenas Rindtas ir kiti.
Bolidą valdo iki šiol
Vienas iš jų, gerai žinomas Danijos lenktynininkas ir verslininkas Jacas Nellemannas iki šiol lenktynių trasose pilotuoja „Formula Junior“ bolidą. Ir ne bet kokį.
Į Kauną jis atsigabena ir startuos savo tėvo pagamintu „Alfa Dana“ bolidu.
J. Nellemanno karjera prasidėjo kartinge. 1966 metais jis tapo Danijos kartingo čempionu ir jau po penkerių metų šventė pirmą savo pergalę kėbulinių automobilių čempionate su „Chevrolet Camaro“.
Tais laikais konkurencija buvo milžiniška, bet 1975 metais pavyko pakartoti pasiekimą už „Triumpf Dolomite Sprint“ vairo. Tiek kėbuliniai automobiliai, tiek formulės pakluso lenktynininkui.
1973 metais jis tapo „Formulės Ford“ čempionu, o 1975 metais pradėjo lenktyniauti „Formulėje 3“.
Monako Grand Prix finišą pasiekė ketvirtoje vietoje, bet Danijos Grand Prix nenusileido niekam. „Jyllandsring“ trasoje J. Nellemannui negalėjo prilygti net tuometinis čempionas Larry Perkinsas.
Pateko į aukščiausią lygį
Sėkmė paskatino ieškoti galimybių dalyvauti „Formulės-1“ lenktynėse.
1976 metais lenktynininkas tapo nedidelės „Ram“ komandos nariu ir su „Brabham BT44B Ford“ startavo Švedijos „Grand Prix“ atrankoje. Elektrinių komponentų gedimai ir didelis nepakankamas pasukamumas lėmė, kad tik 0,239 sekundės pritrūko iki patekimo į finalinę lenktynių dalį.
1979 metų pabaigoje J. Nellemannas paskelbė apie savo profesionalaus lenktynininko karjeros pabaigą, tačiau iš automobilių sporto visiškai nepasitraukė.
1980 metais jis nugalėjo „Formula Vee“ lenktynėse Doningtono (Didžioji Britanija) trasoje. Pergalių sumažėjo, kai Jacas susikoncentravo į verslą.
Tuo pačiu metu jo įkurta „Den Bla Avis“ kompanija, vėliau sėkmingai parduota „eBay“ rėmė lenktynininkus ir ne vienam iš jų pavyko pasiekti puikių rezultatų.
Išlaikė savo vertę
„Formula Junior“ sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/h bolidą pagreitina per keturias sekundes.
Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tai ir kova tarp jų būna rimta.
Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 tūkst. JAV dolerių (130 tūkst. eurų). Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 tūkst. svarų (29 tūkst. eurų).
Į lenktynes Kaune užsiregistravo dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos.
Birželio 2 dieną, šeštadienį, nuo 16 iki 18 val. dalyviai aistruoliams prisistatys Kauno Rotušės aikštėje.
„Formula Junior“ lenktynes birželio 3 dieną, sekmadienį, „Nemuno žiede“ paįvairins klubo „Retromobile“ ekspozicija, automobilių pagamintų iki 1990 metų parodomieji važiavimai ir „Formula student“ testai.