Ralio organizatoriai, „Kauno autoklubas“ tiek dalyviams, tiek žiūrovams žada aukšto lygio lenktynes: dalyviai ne tik sukiosis aplink kūgelius uždarose aikštelėse pagal nupieštą schemą, bet ir lenktyniaus miesto gatvių atkarpomis naudodami stenogramą.
Laiptelis aukštyn
Jau šeštadienį Kauno rotušėje iš pat ryto išsirikiuos 70 raliui pasiruošusių ekipažų. Tai – maksimalus skaičius, kurį organizatoriai gali priimti į varžybas. 10 val. bus duotas startas ir lenktynių mėgėjai patrauks į trasas.
Šiame ralyje startuos ir Lrytas.lt Auto redaktorė Ilona Steponėnė, pernai šiame čempionate su ekipažu iškovoję Lietuvos čempionų titulus.
Lietuvos mini ralio čempionato, vadinamosios C lygos varžybos, pasižymi saugiomis, dažniausiai asfalto dangą turinčiomis trasomis su papildomomis greičio gesinimo zonomis. Dauguma dalyvių čia važiuoja standartiniais automobiliais, o privaloma saugumo įranga apsiriboja šalmais.
Šis čempionatas – pirmasis laiptelis ralio olimpo link. Dauguma šios serijos varžybų yra greituminių ir figūrinių slalomų rinkiniai, kuriuos per dieną reikia pravažiuoti klasikinio ralio principu judant nuo vieno greičio ruožo link kito pagal laiko normas.
Ralis „Kaunas 2018“ išsiskirs tuo, kad pradedantiesiems po kojomis pakiš antrą laiptelį ralio olimpo link ir mokys naudotis stenograma.
„Trasos bus labai įvairios. Pradedant nuo siaurų uždarų aikštelių, kur dalyviai turės parodyti savo techniškumą, baigiant uždarytomis miesto gatvių atkarpomis. Šis ralis bus unikalus tuo, kad uždarytose gatvių atkarpose bus draudžiamas bet koks susipažinimas, tačiau dalyviams bus pateikti du trasos atvaizdavimo tipai: tai tradicinė schema ir stenograma.
Stenogramą sudarinėjo ralio lenktynininkai, tačiau ji nebus sudėtinga, supaprastina. Joje bus vos ketvirtadalis klasikiniame ralyje naudojamų simbolių, tačiau jų pakaks, kad vairuotojas galėtų vaizduotėje nusipiešti trasos konfigūraciją. Manau, pažengusiems ekipažams, kurie galbūt svajoja išvažiuoti į aukštesnio lygio ralio varžybas tai bus naudinga“, – naujus greičio ruožus Dariaus ir Girėno bei J. Bakanausko gatvių atkarpose pristatinėjo „Kauno Autoklubo“ vadovas ir ralio organizatorius Aleksandras Dainys.
Jis iš karto patikino, kad šios trasos patiks ne tik pažengusiems lenktynininkams, bet ir pradedantiesiems: būtent Kauno etape kasmet atsiranda daugiausiai ralio naujokų, šią automobilių sporto discipliną išbandančių pirmą kartą.
Po praėjusių metų nuotykių „Kauno autoklubas“ bendradarbiaudamas su Kūno kultūros ir sporto departamento sporto rėmimo fonu sudarė sąlygas dviem ekipažams pasiskolinti lenktynėms būtinus šalmus.
Konsultantas iš Rusijos
Įprastos slalomo trasos šiemet bus kaip niekada patrauklios ekipažams, sako organizatoriai, kuriems nuo pat metų pradžios talkino lenktynininkas, instruktorius, varžybų organizatorius, knygų apie saugų bei efektyvų vairavimą autorius iš Rusijos Grigorijus Novičichinas.
„Pernai mūsų ralyje trasos buvo gana sudėtingos, vairuotojams reikėjo sunkiai dirbti, ne vienas išvargo. Šiemet jos bus kitokios. Grigorijus puikiai jaučia automobilį ir žino jų galimybes, jis puikiai žino ir natūralius vairuotojų refleksus. Atsižvelgdamas į šiuos faktorius jis atidarė mūsų trasas ir sudėliojo jas taip, kad dalyviui būtų smagu vairuoti, kad jis galėtų įsibėgėti iki didesnio greičio be padidėjusio pavojaus suklysti“, – partneriu džiaugėsi A. Dainys.
Per dieną dalyviams teks įveikti net 15 greičio ruožų, kurie sudarys 24 km iš 150 km bendro ralio maršruto. Dalyvių patogumui „Kauno Autoklubas“ atspaus net po dvi kelio knygas: A5 formato kelio knygą su nuorodomis kur važiuoti ir didesnį nei įprasta, A4 formato trasų schemų rinkinį, kad šturmanams būtų lengviau orientuotis važiuojant didžiuliu greičiu.
Dalyviai kovos ne tik dėl bendros įskaitos prizų, bei taurių už pasiekimus klasėse – papildomais rėmėjų prizais jie bus skatinami spausti maksimumą ir pavieniuose greičio ruožuose.
Ralio nugalėtojai iškilmingai bus apdovanoti 20 val. 30 min. „Pažaislis Park Hotel“ viešbutyje.