Analogiško tipo lenktynės vyksta ir Lietuvoje. Nors jų mastas ir dalyvių skaičius mažesnis, tačiau pernai pavienės varžybos išaugo į trijų etapų „Lietuvos bekelės lenktynių čempionatą“.
O šiemet tų etapų skaičius išaugo iki penkių.
Ar teisinga būtų teigti, kad profesionalus bekelės sportas Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimą?
„Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ organizatorius Gediminas Grigaitis tuo neabejoja, o pirmajame etape, kuris vyks gegužės 18–19 dienos Druskininkų apylinkėse, yra pasiryžęs tai įrodyti.
Populiarėja tarp užsieniečių
„Žmonės investuoja į savo automobilius ir nori lenktyniauti daugiau – tai pagrindinė etapų skaičiaus augimo priežastis.
Tačiau didžiausias pokytis šiemet, lyginant su ankstesniais metais, yra pačių etapų sudėtis. Pirmajame „Sport“ klasės dalyviams paruošėme apie 100 kilometrų bekelės – du greičio ruožus po 50 kilometrų.
Lietuviai pasigesdavo būtent ilgų greičio ruožų, todėl šiais metais galime užtikrinti – jų bus“, – teigia G. Grigaitis.
Tokie pokyčiai vilioja ne tik lietuvius, bet ir užsieniečius.
Organizatorius užsiminė, kad antrame „Lietuvos Rally Raid čempionato“ etape turėtų pasirodyti Andrejus Rudnickis – baltarusis, du metus kartu su Benediktu Vanagu dalyvavęs Dakare bei pasiekęs geriausią tuometinį lietuvių rezultatą.
„Džiugu, kad atgarsiai apie Lietuvoje organizuojamą „4x4 Perimetrą“ sklinda už Lietuvos ribų.
Šiemet į jau planuoja atvykti baltarusiai, lenkai, latviai. Panašu, kad šiemet atstovai iš kaimyninių šalių sudarys neblogą konkurenciją lietuviams“, – sako varžybų organizatorius.
Didelis pokytis Lietuvos čempionate yra ir motociklų klasės atsiradimas.
Lietuvoje nėra tokių varžybų, kuriose motociklininkai galėtų varžytis panašiu formatu, kaip Dakaro ralyje, t. y. važiuoti pagal kelio knygą. Prieš bandydami jėgas raliuose Italijoje, Maroke ar Dakare lietuviai iš esmės neturi kur treniruoti navigacinių įgūdžių.
Sugrįš į Druskininkus
Net trys iš penkių „Lietuvos bekelės lenktynių čempionato“ etapų prasidės Druskininkuose. Kaip teigia G. Grigaitis, geresnio miesto tokio tipo renginiui nėra – kurorto meras Ričardas Malinauskas pats ne vienerius metus aktyviai sportavo ir yra didelis automobilių entuziastas, tad daug kas vyksta greičiau nei kituose miestuose.
Gegužės 18–19 dienomis Druskininkuose vyks pirmasis Lietuvos čempionato etapas.
Birželio 27–30 dienomis vyksiantis didysis 60 valandų ir beveik 2000 kilometrų maratonas „4x4 Perimetras“ taip pat startuos ir finišuos šiame kurorte.
Priešpaskutinis etapas, skirtas tik sportinės klasės dalyviams, vyks spalio 6 dieną kartu su Druskininkų raliu – paskutiniu „Lietuvos automobilių ralio čempionato“ etapu.
Svarbiausias mėnuo – birželis
Pagrindinis šalies čempionato etapas jau ne pirmus metus vyksta paskutinę birželio savaitę. Tai – „4x4 Perimetro“ maratoninės varžybos, vykstančios Lietuvos pasieniu.
Apie 2000 kilometrų Lietuvos pasieniu nusidriekusį maršrutą pasienio keliais sportininkai turi įveikti per 60 valandų. Šiemet šis išbandymas vyks birželio 27–30 dienomis.
Tai – ne kiekvienam įveikiamas iššūkis, tačiau net ir standartiniais automobiliais į varžybas atvykę dalyviai pasieks finišą.
Šiems visureigiams skirta „Tourism“ klasė. Pavyzdžiui, 2016-ųjų ir 2017-ųjų maratone visus greičio ruožus turistinėje klasėje įveikė keturių asmenų „Nissan Navara“ ekipažai su visiškai standartiniais automobiliais, o 2012 metais – net trys „Nissan X-Trail“ ekipažai.
„Vienintelė modifikacija – užmontuotos bekelei skirtos padangos. Jeigu ne jos, tuomet gal būtume turėję nemalonumų. Tokiame maratone labai svarbu yra patikima technika – jeigu laiką leisi remontuodamas automobilį, gali ne tik apdovanojimus, bet ir finišą pamiršti.
O mes, nors važiavome lėčiau nei prizininkai, darėme mažai klaidų ir patikimas automobilis atgabeno iki pat finišo“, – prisiminė vienas iš praėjusiais metais startavusio „Stihl“ ekipažo narių Kęstutis Juškevičius.
Standartiniams automobiliams skirtos „Tourism“ klasės dalyviai varžosi tik orientacinėse rungtyse, tačiau bekele prisivažinėja iki soties.
„Extreme“ klasės dalyviai važiuoja standartiniais arba nedaug modifikuotais visureigiais ir varžosi orientacinėse rungtyse, o greičio ruožuose siekia parodyti kuo geresnį laiką.
„Sport“ klasėje – tik sportui parengti visureigiai su saugos lankais bei kita įranga, jie varžosi tik greičio ruožuose.