WRC užkulisiai: dėl sudėtingų sąlygų svajonė gali apkarsti

2018 m. vasario 26 d. 10:39
Lrytas.lt
Pasaulio ralio čempionato, kaip ir kitų automobilių sporto varžybų, metu yra įprasta, kad lenktynininkai patiria įtampą, nuovargį ar miego trūkumą.
Daugiau nuotraukų (5)
Tačiau kas gi vyksta serviso zonoje, kai automobilis grįžta į jį po įveiktų kilometrų greičio ruožuose?
Kas patiria daugiau streso?
Pažvelgus iš arčiau į pasaulio ralio čempionate dalyvaujančios komandos virtuvę kyla klausimas: kas patiria daugiau įtampos pasaulio ralio čempionato varžybose – lenktynininkai ar visgi aptarnaujantis personalas?
„Arctic Energy World Rally team“ komandos šturmano Donato Zvicevičiaus teigimu, sunku pasakyti, kas daugiau patiria streso.   „Stresą, įtampą ir nuovargį patiria kiekvienas komandos narys, kuris atsakingai žiūri į savo užduotis.
Serviso zonoje dirbantys mechanikai tikrai gauna didelį krūvį ir adrenalino dozę. Ne kiekvienas tokį krūvį gali pakelti“, –  sako D. Zvicevčius. Jam antrino ir jo kolega Deividas Jocius.   
„Aptarnaujančiam personalui tenka nemažai įtampos. Jie per visą dieną turi tik 30 minučių sutvarkyti sportinį automobilį.   
O per tą pusvalandį gali tekti padaryti bet ką – nuo greičio dėžės iki važiuoklės pakeitimo, ar net atstatyti sudaužytą automobilį“, – pasakojo lenktynininkas.
Padėjo pasiekti finišą
Pasaulio ralio čempionate aptarnaujantis personalas dirba sekundės tikslumu, kad viskas būtų atlikta laiku. O kiekviena klaida gali brangiai kainuoti.
„Pavyzdžiui, Švedijos ralio mes galėjome nebaigti, jei ne mūsų techninio personalo laiku bei tinkamai atliktas ir sustyguotas darbas.   
Prieš pat 11 greičio ruožą mums buvo dingusi sankaba, sėkmingai baigėme likusius kilometrus greičio ruožuose ir iki serviso zonos mes su starteriu.   
Po to, kai perdavėme automobilį mechanikams, jie per 15 minučių viską sutvarkė. Todėl galėjome džiaugtis antru iš eilės finišu pasaulio ralio čempionate“, – kalbėjo D. Jocius.
Jo teigimu, pasitelkiant būtent serviso zonoje vykstančiu komandiniu darbu kaip pavyzdžiu būtų galima rašyti vadovėlius, kaip efektyviai reikia dirbti.  
Precizines užduotis per tas 30 minučių atlieka tik šeši mechanikai.
Atsisakė svajonių darbo
Lietuvis taip pat prisiminė ir vieno inžinieriaus iš Slovėnijos, kuris aptarnavo jų komandą Monte Karlo ir Švedijos ralių metu, istoriją.
„Jis pasakojo, kad yra dirbęs gamyklinėje „Hyundai“ komandoje.   
Visgi išsvajoto darbo gamyklinėje WRC komandoje vien dėlto, kad labiausiai jį vargino įtemptas kelionių grafikas, dėl kurio jis būti namuose su šeima“, – sakė D. Jocius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.