Ketvirtadienį sportininkai perėjo techninę ir administracinę komisijas.
Varžybų vyriausiasis techninis komisaras estas Raulas Koovas ir jo pagalbininkai visų 11 komandų vadovus pakvietė prie „1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynių starto linijos užimti savo vietas.
Šių lenktynių vyriausiųjų lenktynininkų titulai atiteko „Energizer Racing“ atstovui 54–rių Rolandui Saliui ir pusmečiu jaunesniam Izraelio piliečiui, Estijos „Cone Forest Motorsport“ ekipai atstovaujančiam Razui Heymanui.
Jauniausias lenktynininkas – kartingo meistras, penkiolikmetis Justas Jonušis, kuriam šios lenktynės bus pirmas egzaminas prie kėbulinių automobilių vairo.
Būtent šioje Estijos trasoje lietuvis išbandė ir „Formulės 4“ bolidą, ir sportinį BMW. Apsukęs per penkis šimtus „auto24ring“ trasos ratų jis sukaupė nemenką patirtį ir puikiai įsiminė jos trajektorijas.
„Mūsų komandoje debiutuojantis Justas daugelį metų lenktyniavo gokartu, šį sezoną sėdo prie galingiausio – KZ2 – vairo ir demonstruoja puikius rezultatus, todėl neabejoju, kad ir prie žiedinėms lenktynėms skirto BMW vairo jis jausis gerai, - sako tituluočiausias „Juta-Bauer Rally Team“ sportininkas Ramūnas Čapkauskas. – Justui nešykštėsiu patarimų ir dalysiuosi visa sukaupta savo patirtimi, kuri, tikiu, padės jam dar labiau tobulėti“.
Iš kokių pozicijų startuos kiekviena komanda, paaiškės tik penktadienio pavakarę pasibaigus kvalifikacinėms lenktynėms ir iškart po jų surengtai TOP 5 sesijai.
Nuo pat ankstyvo ketvirtadienio ryto Pärnu ir šalia miesto esančią „auto24ring“ trasą merkia lietus, dar labiau apsunkinantis ne tik prognozes, bet ir treniruotes.
„Komandose, atvykusiose į Estiją paskutinių sezono lenktynių, vyrauja draugiška, tačiau kovinga atmosfera, - pastebėjo pagrindinis lenktynių organizatorius Darius Jonušis. – Ekipų vadovai ir lenktynininkai nepamiršo, kad šiemet skaičiuojami bendri „ENEOS 1006 km Hankook“ ir „1000 km Pärnu powered by Hankook“ taškai ir vedama bendra abiejų etapų įskaita „1000 km Cup“.
„2000-aisiais Palangos maratoną pradėjome nuo 18 komandų, Estijoje – nuo 11, - priminė abiejų renginių organizatorius D. Jonušis. – Debiutines lenktynes kaimyninėje šalyje vertiname kaip savotišką investiciją į ateitį, nes jau audžiame mintį kitais metais surengti trijų ilgų distancijų lenktynių seriją visose trijose Baltijos šalyse“.
Pasak D. Jonušio, kai kurios ekipos neatvyko į Pärnu tik dėl to, kad nespėjo suremontuoti savo bolidų („Algirdai“, „Lexus Team LT“ ir kt.), dar kelios pristigo lėšų lenktynėms. Tai rimtas argumentas, nes sezono pabaigoje resursai tik mažėja arba visai išsenka.
Tačiau pirmą patikros barjerą jau įveikusios komandos pasirengusios rimtai kovai Pärnu „auto24ring“ trasoje.
Jau ketvirtadienio treniruotės parodė, jog bene visos 11 komandų pasiryžusios pirmosios apsukti 316 ratų „auto24ring“ trasos ratų, sudarančių 1000 km distanciją. (Vieno rato ilgis – 3170 metrų).
Daugelį sportininkų viltingai nuteikė prieš pat treniruotes liovęsis lietus, tačiau trasa dar nespėjo išdžiūti, todėl automobiliai, bent jau treniruočių pradžioje, paskui save vilko pastebimą vandens purslų šleifą.
Kitų komandų vadovai ir sportininkai, atvirkščiai, labiau norėjo išbandyti šlapią trasą, tikėdamiesi, jog lenktynių metu irgi negali būti jokių garantijų, kad dangus neprakiurs.
Per pirmąją treniruotę daugiausia – po 26 ratus – įveikė „Energizer Racing“ ir „Gera Dovana – CargoWin.Eu“ komandos. Tačiau ne jų lenktynininkai buvo greičiausi.
„Juta-Bauer Rally Team“ ekipa su BMW M3 nuvažiavo tik 14 „auto24ring“ trasos ratų, o jos lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, važiuodamas šeštąjį ratą, užfiksavo geriausią rezultatą, 3170 metrų distancijoje sugaišęs 1 min. 34,600 sek.
Antrąjį greičiausiąjį laiką, važiuodama ketvirtąjį ratą, užfiksavo „Skinest Rail“ komanda – 1 min. 35,780 sek., o trečiąjį paskutiniajame savo 26-ajame rate – „Gera dovana - CargoWin.Eu“.
Į pirmąją treniruočių sesiją savo bolidų neišvairavo keturios komandos, tačiau ekipų vadovai ir strategai laiko tuščiai neleido.
Antroji treniruotė prasidėjo jau beveik išdžiūvusioje trasoje, tačiau dauguma sportininkų dar neišdrįso „Hankook“ lietaus padangų keisti į skirtas sausai trasai.
Prie BMW M3 vairo greičiausią pirmosios treniruotės lenktynininką R. Čapkauską pakeitė jauniausias lenktynių dalyvis, penkiolikmetis Justas Jonušis, kuris suko labai greitus ratus. Justas jau treniruotės pradžioje nuo Ramūno pasiekto rezultato nukirpo 3 sek.
Antrojoje treniruotės dalyje ir vėl greičiausias buvo R. Čapkauskas, ratą įveikęs per 1 min. 25, 420 sek. Tiesa, šis rezultatas užfiksuotas BMW M3 vairuojant jau sausai trasai skirtomis „Hankook“ padangomis.
„Viskas gerai, visų nuotaika puiki, rezultatai vis gerėja, o rytoj, neabejoju, ir Justas, ir Audrius Stasiulevičius, ir aš važiuosime dar greičiau“, - patenkintas pirmosios dienos rezultatais sakė R. Čapkauskas.
Ir po antrosios treniruotės antrąją vietą lyderių trejetuke išsaugojo „Skinest Rail“ komandos sportininkai, o treti buvo „Energizer Racing“ ekipos lenktynininkai.