Būtent tuo metu varžybų lyderės, „Skuba Dream“ komandos sportininkas Ignas Gelžinis, vairuojantis „Porsche 911 GT3 CUP 997“ automobilį, nuvažiavo 187 trasos ratus, ženklinančius varžybų pusiaukelę.
Jo komandos draugai - brolis Jonas Gelžinis, net šešis kartus nugalėjęs 1000 km lenktynėse, ir Egidijus Valeiša.
Antroje vietoje buvo „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ ekipa ir jos lenktynininkas, praėjusių metų maratono laimėtojas Steve'as Vanbellingenas, tuo metu lyderiui pralaimintis du ratus ir vairuojantis „Porsche 911“.
Trečioje vietoje maratono pusiaukelę su „Marc Cars BMW M2 V8“ kirto „Qvick-VR Racing“ komandos lenktynininkas Dirkas Van Rompuy, įveikęs 184 ratus.
Pernai šio maratono pusiaukelę lyderiai pasiekė per 4,24 val., arba gerokai anksčiau įprastinio per ilgametę varžybų praktiką grafiko, o šiemet – tik trimis minutėmis vėliau.
Ar sulauksime dar vieno varžybų trukmės rekordo? Gali būti, jei sumažės priverstinių stabčiojimų trasoje dėl avarijų ar gedimų.
Tai tarsi žada, jog pernykštė maratoninių lenktynių trukmė, kai varžybos truko trumpiausiai per visą jų istoriją – tik 8 val. 44 min. 55,924 sek. – šiemet jei nebus pagerinta, tai gal bent pakartota.
Daugelis patyrusių sportininkų tvirtina, jog tikroji kova dėl pozicijų finiše prasideda būtent antrojoje maratono pusėje.
Lenktynių Palangoje veteranas, „Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ komandos narys Andrejus Teras tvirtina, jog tikrosios „Eneos 1006 km lenktynės“ prasideda tik po 5 valandų važiavimo.
Bene didžiausią patirtį sukaupusi ir daug prizų šiose lenktynėse pelniusi komanda šiemet vėl varžosi dėl aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio A-3000 klasėje. Kol kas, įpusėjus lenktynėms, jų planai pildosi, nes būtent ši ekipa yra klasės lyderė.
„Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ ekipoje – šiemet jau keturioliktą kartą „Eneos 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantis vyriausias varžybų dalyvis, 66-erių Valdemaras Zakarauskas, ir daugiausia lenktynių ištvėręs „Audi A4 Turbo Quattro“ - seniausiai lenktynėse važiuojantis automobilis.
Įdėmiau pažvelgus į šios komandos ankstesnių metų pasiekimus, labiausiai stebina, jog ekipos automobilis gerokai viršija minimalaus svorio limitus. Pilnos komplektacijos šis automobilis sveria 1282 kg., o minimali riba - 1200 kg.
Regis, nedidelis svorio perviršis, tačiau, pasak komandos vadovo Rimgaudo Statnicko, vienas papildomas kilogramas trasoje reiškia vienos arklio galios praradimą, o čia tokia smulkmena gali būti lemtinga.
„Akceleratorius, stabdis, staigus apsisukimas - ši trasa reikalauja didelio susikaupimo, todėl čia nelengva net fiziškai gerai pasirengusiam. Lenktynėse juk svarbi kiekviena smulkmena, o laimi tie, kurie nepaisant pasitaikančių netikėtumų sugeba išsaugoti spartą, tinkamu metu papildyti kuro atsargas, laiku pasikeisti padangas“, - teigia vyriausias varžybų dalyvis V. Zakarauskas.
„Akceleratorius, stabdis, staigus apsisukimas - ši trasa reikalauja didelio susikaupimo, todėl čia nelengva net fiziškai gerai pasirengusiam. Lenktynėse juk svarbi kiekviena smulkmena, o laimi tie, kurie nepaisant pasitaikančių netikėtumų sugeba išsaugoti spartą, tinkamu metu papildyti kuro atsargas, laiku pasikeisti padangas“, - teigia vyriausias varžybų dalyvis V. Zakarauskas.
A.Tero nuomone, svarbiausias faktorius maratoninėse lenktynėse - strategija, menas taupyti sekundes, kurios būna lemtingos.
Todėl, pasak komandos vadovo R. Statnicko, laimėti gali ir ne pats galingiausias automobilis, o visų varžybų metu parinkta teisinga taktika, tikslus mechanikų darbas.
„Eneos 1006 km lenktynių“ žiūrovams Andrejus patarė itin atidžiai stebėti komandas, praėjus maždaug penkioms valandoms po starto. Mat, jo nuomone, būtent tada tampa aiškiau kas turėjo gedimų, kas sunaudojo daugiau laiko juos šalindami, kam daugiau kartų teko važiuoti užsipilti degalų ar turėjo daugiau techninių problemų.
Taigi, įdomios lenktynės jau įpusėjo. Žiūrovai tikisi, jog ir antroji jų pusė bus ne mažiau intriguojanti ir įdomi.