Dažniausiai lenktynės trunka vos keletą dienų, tačiau iki jų starto komandos turi atlikti begalę įvairių darbų, tokių kaip automobilio tobulinimas, testavimas, esant būtinybei – remontas ieškant problemų sprendimų būdų.
Tuomet dar kartą seka testavimas ir t.t. Šis ciklas gali kartotis kelis kartus, kol bus pasiektas norimas rezultatas, bus pašalintos visos problemos.
Praėjusį penktadienį „Lexus Team LT“ vyrai ištraukė patobulintą „Lexus IS F“ automobilį iš garažo ir atsivežė jį testams į „Nemuno žiedo“ trasą. 18 valandą automobilis lėkė trasoje, o po testų ant tralo kelionei namo buvo užkrautas jau gerokai po 21 valandos.
„Automobilio testai yra svarbūs tam, kad prieš lenktynes būtų patikrinta kaip įmanoma daugiau įvairių dalykų, siekiant sulaukti kuo mažiau siurprizų pačių lenktynių metu“,– sakė komandos vadovas Tomas Škultinas.
Jo paruoštą keturių dalių testų planą trasoje vykdė komandos lenktynininkas Dainius Kablys, kuris vieną po kito suko „Nemuno žiedo“ trasos ratus su „Lexus IS F“.
Taigi kas vyko į komandos užkulisiuose?
Greičių dėžės aušinimas
Pirmas ir pats svarbiausias šių testų punktas – greičių dėžės aušinimo sistemos patobulinimų patikra.
Prieš lenktynes Palangoje buvo pakeistas siurblys, sudėtos didesnio diametro aušinimo sistemos žarnos, suprojektuotas specialus gaubtas radiatoriui, todėl komandai reikėjo įsitikinti, ar visa tai veikia patikimai.
Testų metu paaiškėjo, kad įjungus papildomą greičių dėžės aušinimą, per ne pilną „Nemuno žiedo“ trasos ratą sistema sugebėjo efektyviai sumažinti temperatūrą apie 10 laipsnių.
Tikslas – pasiektas, patobulinta aušinimo sistema veikia taip, kaip ir tikėtasi.
Aerodinaminiai elementai
Antras testų plano punktas – aerodinamikos patobulinimų patikrinimas. Reikėjo įsitikinti, ar jie patikimai pritvirtinti, ar važiuojant dideliu greičiu oro jėgos nebando deformuoti konstrukcijų ir pan. Testų metu paaiškėjo, kad viskas sumontuota gerai.
Be to, komanda dar kaupia ir duomenis, kad galėtų palyginti dabartinį greitį posūkiuose bei tiesiosiose su ankstesniais rezultatais tam ir nustatyti, ar šie aerodinaminiai patobulinimai duoda naudos.
„Nemuno žiedas“ labai nelygus, todėl Dainius stengėsi važiuoti atsargiai ir nerizikuoti. Komandos vadovas T. Škultinas įsitikinęs, kad aerodinamikos modifikacijos daugiausiai įtakos turėtų duoti „auto24ring“ trasoje, Pernu mieste, Estijoje. Jų efektyvumą su pernai metų rezultatais bus įdomu palyginti ir lenktynių Palangoje metu.
Variklio valdymo blokas
Trečias punktas – variklio valdymo bloko programa. „Lexus Team LT“ šių testu metu patikrino variklio valdymo bloko programų atnaujinimus, kuriuos paruošė amerikiečių kompanija „RR Racing“. Rezultatai džiuginantys.
Kompiuteris gana greitai pradėjo „mokytis“, t. y. jo adaptacijos ciklas buvo ženkliai sutrumpintas ir prireikė vos kelių ratų, kad būtų pasiekti optimalūs parametrai. Tuo tarpu gamyklinėje programoje šis ciklas gali trukti iki 40 kilometrų.
Testų metu sukauptus kompiuterio duomenis komanda dabar analizuoja ir prieš pat 1006 km lenktynes prašys amerikiečių dar vieno smulkaus atnaujinimo susijusio su degalų sąnaudų optimizavimu.
Stabdžių paruošimas
Ketvirta komandos užduotis – testo metu lenktynėms paruošti kelis stabdžių diskų ir stabdžių kaladėlių komplektus.
Perkant naujus sportinius diskus ir sportines kaladėles, reikia pagal tam tikrą seką atlikti taip vadinamą įvažinėjimo procedūrą. Ją atlikus teisingai – kaladėlės ir stabdžių diskai turi tarnauti ilgiau.
Su visiškai naujais diskais ir kaladėlėmis lekiant į lenktynes – kaladėlės gali perkaisti ir pradėti dirbti neefektyviai, todėl komanda visa tai ruošia iš anksto. Lenktynių savaitgalį prie šio punkto nebereikia sugrįžti.
Stabdžių „prikaitinimas“ atliekama per tris sesijas – važiuojant skirtingais greičiais bei naudojant skirtingą stabdymo jėgą.
Tarp sesijų jie aušinami. Pavyzdžiui, viena iš sesijų atrodo taip: penki stabdymai, naudojant vidutinį–aukštą stabdymo slėgį, stabdant nuo 180 km/val. iki 60 km/val., maksimaliai pagreitėjant tarp stabdymų.