Čia vyko trečiasis FIA Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) etapas, Niurburgringo 6 valandų lenktynės.
Jas nugalėjo Le Mano 24 valandų lenktynėse pergalę šventęs „Porsche“ Nr.2 ekipažas, Timo Bernhardas, Brandonas Hardley ir Earlas Bamberis.
Antrąją vietą užėmė kitas „Porsche“ ekipažas, Nr.2 automobilį vairavęs Andre Lottereras, Neelas Jani ir Nickas Tandy.
Po 6 valandų lenktynių juos nuo nugalėtojų skyrė vos 1,6 sekundės.
Trečiąją vietą užėmė 7 numeriu pažymėtas „Toyota“ ekipažas – Kamui Kobayashis, Mike’as Conway ir Jose Maria Lopezas.
Nors šiose lenktynėse svarbus ne tik greitis, bet ir technikos patikimumas, paprastai lenktynininkai dėl pozicijų kovoja gerokai intensyviau, nei „Formulėje-1“.
WEC lenktynėse sunku pernelyg pasitikėti strategija, nes sustojimai boksuose trunka gerokai ilgiau, daugiau nei minutę, todėl dauguma lenkimų įvyksta trasoje.
Vien per tris pirmąsias lenktynių valandas portininkai atliko net 1512 lenkimus, įskaitant ratu aplenkto sportininko lenkimą.
Sugedo lenktynėms dar neprasidėjus
Pirmoji techninė problema trasoje pasirodė lenktynėms dar neprasidėjus. Automobiliams pajudėjus į rikiuotės formavimo ratą, 8 numeriu pažymėtas aukščiausios LMP1 klasės „Toyota TS 050 Hybrid“ automobilis, startavęs iš 4 pozicijos, buvo itin lėtas.
Jį vairavęs buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas Sebastienas Buemi iš karto pasuko į techninės priežiūros zoną, o sportininkai turėjo apvažiuoti dar vieną formavimo ratą.
Po starto pirmąją poziciją išlaikė kitas „Toyota“ lenktynininkas, kvalfikacijos nugalėtojas Kamui Kobayashis. Jam įkandin sekė abu LMP1 klasės „Porsche 919 Hybrid“ automobiliai, atitinkamai Nr.2 ir Nr.1.
Ši trijulė bemat atsiplėšė nuo LMP2 automobilių, o pastarieji – nuo itin konkurencingos „LMGTE Pro“ klasės, kur keturių gamintojų, „Porsche“, „Aston Martin“, „Ford“ ir „Ferrari“, automobilius kiekvienose lenktynėse skiria vos sekundės dalys.
Netrukus į trasą grįžo ir S.Buemi, jo automobilyje buvo sutrikęs degalų siurblio darbas, tačiau buvo akivaizdu, kad jei varžovų neištiks problemos, Nr.8 ekipažui nebuvo kitų galimybių juos pavyti.
Rezultatą lėmė lenkimai
Po pirmųjų sustojimų boksuose „Toyota“ išliko priekyje, o „Porsche“ automobiliai apsikeitė vietomis.
Bet 35-ajame rate Brendonas Hardley su „Porsche“ Nr. 2 aplenkė savo komandos draugą Neelą Jani ir pakilo į antrąją vietą.
To jaunam sportininkui buvo negana – 44 rate jis drąsiai aplenkė „Toyota“ lenktynininką Jose Maria Lopezą ir išsiveržė į pirmąją vietą. Kitame rate N.Jani padarė tą patį ir pakilo į antrąją vietą.
Šie lenkimai, kaip vėliau pasirodė, buvo lemtingi lenktynių pergalei.
Abu „Porsche“ lenktynininkai ėmė tolti nuo Kiolne įsikūrusios „Toyota“ ekipos, bet nenutolo vienas nuo kito. Po dviejų valandų nuo starto abu lenktynininkus skyrė vos 0,5 sekundės, o 69 rate N.Jani aplenkė B.Hardley. Tuo tarpu „Toyota“ Nr.7 buvo atsilikusi 10 sekundžių.
Praėjus daugiau nei trims lenktynių valandoms, 111 rate, „Porsche“ vėl apsikeitė vietomis. Po lenktynininkų keitimo atitinkamai 97 ir 98 ratuose, į Nr.1 automobilį sėdo Nickas Tandy ir aplenkė į Nr.2 sėdusį Earlą Bamberį.
Vėliau jie dar ne kartą keitėsi pozicijomis, o „Toyota“ stabiliai važiavo trečioje pozicijoje.
Tuo tarpu antrasis „Toyota“ ekipažas per tris lenktynių valandas sugebėjo aplenkti visus LMP2 klasės lenktynininkus bei LMP1 autsaiderės „ByKolles“ automobilį ir pakilo į ketvirtąją poziciją.
Keisti incidentai
122 rate trasoje įvyko keistas incidentas. Antroje vietoje važiavęs N.Tandy su „Porsche“ Nr.1 susidūrė su Nr.67 pažymėtu „Ford“. Pastarasis turėjo praleisti jį ratu lenkiantį varžovą, tačiau per plačiai išvažiavo iš posūkio ir nukentėjo pats – apsisuko trasoje. „Porsche“ išvengė pažeidimų.
Netrukus lyderiai ir vėl nukentėjo nuo varžovo klaidos. 135 rate tiesiai prieš E.Bamberį apsisuko LMP2 automobilis ir vengdamas jo sportininkas turėjo išvažiuoti už trasos ribų. N.Tandy su Nr.1 sėkmingiau apvažiavo trasoje sustojusį automobilį ir kartu aplenkęs savo kolegą išsiveržė į pirmąją poziciją.
163 rate „Porsche“ Nr. 1 vairą perėmė Andre Lottereras ir išlaikė pirmąją poziciją, o 164 rate į „Porsche Nr.2 sėdęs Timo Bernhardas į trasą išvažiavo tiesiai už kolegos nugaros.
Likus valandai iki lenktynių finišo juos skyrė vos 1,8 sekundės.
Iki finišo likus vos 15 min. abu „Porsche“ automobiliai užsuko pasipildyti degalų ir daugiau benzino sutaupęs T.Bernardas išsiveržė į priekį. Jis finišo liniją kirto pirmas, po 6 valandų lenktynių vos 1,6 sekundės aplenkęs A.Lottererą.
Pergalę šventė dar trijų klasių nugalėtojai
Dėl itin skirtingų technikos galimybių WEC lenktynėse nugalėtojais tampa ne tik galingiausių LMP1 automobilių vairuotojai, bet ir trijų silpnesnių klasių nugalėtojai.
LMP2 klasėje pergalę šventė 38 numeriu pažymėto „Jackie Chan DC Racing“ ekipažo lenktynininkai, antrąją vietą užėmė „Vaillante Rebellion“ Nr.31, o trečiąją – „Signatech Alpine Matmut“.
„LMGTE Pro“ klasėje laimėjo „AF Corse“ Nr.51, antrąją vietą užėmė „Porsche GT Team“ Nr.91, o trečiąją – „Porsche GT Team“ Nr. 92.
„LMGTEAm“ klasėje nugalėjo „Dempsey-Proton Racing“ Nr.77, antrąją vietą užėmė „Spirit of Race“ Nr.54, o trečiąją – „Aston Martin Racing“ Nr.98.