Iki pirmų startų vos keletas mėnesių, tad norint tinkamai pradėti sezoną, jam ruošiami bolidai turėtų būti pasiekę darbų finišo tiesiąją. Rygoje įsikūrusiose latvių „HGK Motorsport“ dirbtuvėse situacija visai kitokia – galima suskaičiuoti bent septynis naujai gaminamus automobilius, tačiau visi jie nė kiek neprimena pabaigtų produktų, nors dalis jų jau poros mėnesių laikotarpyje turės iškeliauti į užjūrį. Tiesa, jaudintis neverta, nes šiose dirbtuvėse viskas visada yra kitaip nei įprasta.
Prieš du metus pirmą kartą Jungtinėse Amerikos valstijose vykstančiose „Formula Drift“ varžybose suplevėsavo Latvijos vėliava – ją ten atvežę Kristaps ir Harijs netruko tapti vietinėmis, o su laiku ir pasaulio lygio automobilių sporto įžymybėmis.
Raktas į sėkmę? Kokybė. Latvijoje gaminami, specialiai šonaslydžiui skirti automobiliai kelia nuostabą net gamyklinių komandų inžinieriams ir tai daro ne tik dėl inovatyvių techninių sprendimų, bet ir dėl didelio kiekio darbo valandų – kiekvienam mazgui skiriamas maksimalus dėmesys.
Už „Bikernieki“ trasos tribūnų Rygoje įsikūrusios dirbtuvės neištaigingos – keletas didelių garažų, kuriuose telpa ir vienetinių detalių gamybos cechas ir HGK „gimdymo stalai“ – būtent taip vadinama erdvė, ant kurios paguldytas automobilis perdaromas.
Dirbtuvių aplankymo dieną kieme sutikti du visiškai nauji BMW M2 modeliai – gamykliniai lipdukai bylojo, jog šie kėbulai niekados taip ir nepasiekė vokiško gamybos cecho.
Netrukus jie įriedės į vidų ir taps „HGK Euro Fighter“ – numeris du ir trys. Vieną tokį bolidą latviai jau pagamino ir jis jau džiugina Jungtinių Arabų Emiratų klientą. Be šių modelių, ant stalų po truputį gimsta dar penketas „BMW e92“, iš kurių vienas – asmeninis Kristapso ginklas.
Saugos lankai, kėbulo darbai, variklių, transmisijos, važiuoklės surinkimas – viskas įvyksta čia, tik skirtingai nei tipiniame garaže, HGK yra priversti imtis masinei gamybai būdingų metodų: iš pradžių visi automobiliai apdorojami „metalistų“, toliau seks kruopščiai atrinktų ir Kristapso Blušs trasoje išbandytų agregatų montavimas, parenkant tik tai kas veikia geriausiai: estų gamybos „Wisefab“ važiuoklės dalys, lietuvio – Aurimo „Odi“ Bakšio specialiai šonaslydžiui sukurtų amortizatorių, Utenoje „Samsonas Motorsport“ gaminamų pavarų dėžių montavimas.
Tiesa, jėgainės šiuose modeliuose tik iš užjūrio – sprendimą išbandyti „Nascar“ automobiliams gaminamų atmosferinių variklių gamą komanda priėmė dėl patikimumo ir galimybės aptarnauti automobilį tarp „Formula Drift“ etapų.
Brutali jėga, per dešimtmečius išdirbtos technologijos ir, be abejo, žvėriškas garsas privertė pamilti šiuos monstrus, todėl didesnė dalis iš šių dirbtuvių išriedančių bolidų bus apginkluoti būtent amerikietiškomis V8 jėgainėmis.
Apsilankymo dirbtuvėse metu ten pavyko sutikti ir vieną iš svarbiausių žmonių šonaslydžio pasaulyje – Ryanas Lanteigne yra „Formula Drift“ teisėjas bei vienas iš FIA drifto darbo grupės vadovų. Tąkart Ryanas atvyko į Rygą skaityti paskaitos apie šio sporto teisėjavimą ir pokyčius, tačiau nepraleido progos apsilankyti garsiose dirbtuvėse.