Po įtampa persmelkto etapo paaiškėjo naujasis „Formulės-1“ čempionas

2016 m. lapkričio 27 d. 15:54
Sekmadienį „Formulės-1“ pasaulio čempionato dalyviai startavo paskutiniame šio sezono „Grand Prix“ įspūdingoje Abu Dabio „Yas Marina“ trasoje.
Daugiau nuotraukų (18)
Visas dėmesys šįkart krypo į abu „Mercedes“ ekipos lenktynininkus – prieš paskutinį etapą 12 taškų pirmavusį 31-erių metų amžiaus vokietį Nico Rosbergą ir triskart F-1 čempioną, taip pat 31-erių britą Lewisą Hamiltoną.
Už pergalę lenktynėse skiriami 25 taškai, tad N.Rosbergo persvara buvo labai trapi.
Vis tik po itin įtemptų lenktynių N. Rosbergas tapo „Formulės-1“ čempionu.
Jis užėmė antrąją vietą, L.Hamiltonas pirmąją, tačiau taškų persvaros vokiečiui pakako pakartoti savo tėvo, „Formulės-1“ čempiono Keke Rosbergo pasiekimą.
Stovėdamas ant apdovanojimų pakylos N.Rosbergas dėkojo savo gerbėjams, tėvams, o pergalę paskyrė jį palaikiusiai žmonai Vivian ir vos vienerių metų sulaukusiai dukrelei Alaia.
Lenktynių pabaiga buvo neįtikėtinai įtempta, nes keturi lyderiai finišo liniją kirto sekundės dalių skirtumu. Jei į ketvirtąją vietą būtų nukritęs N.Rosbergas, čempiono titulas būtų atitekęs L.Hamiltonui.
Trečiąją vietą užėmė Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“, o ketvirtąją – Maxas Verstappenas iš „Red Bull“.
Kiti neleido atsipalaiduoti
Abu Dabio GP prasidėjo sklandžiai. Iš pirmosios pozicijos startavęs L. Hamiltonas išliko priekyje, N.Rosbegas sekė paskui jį, o Kimi Raikkonenas iš „Ferrari“ pakilo į trečiąją vietą, aplenkęs „Red Bull“ lenktynininką Danielį Ricciardo.
Didžiausia nesėkmė pirmame rate ištiko kitą „Red Bull“ lenktynininką Maxą Verstappeną. Jis atsitrenkė į Nico Hulkenbergo „Force India“ bolidą, apsisuko ir nukrito į 18 vietą. Tačiau jaunas lenktynininkas nepasidavė ir greitai ėmė lenkti varžovus.
Paskutinės „Formulės-1“ sezono lenktynės tapo tikra strategine kova, nes „Red Bull“ ir „Ferrari“ nebuvo nusiteikę lengvai padovanoti pirmųjų dviejų pozicijų „Mercedes“ lenktynininkams.
Lenktynių lyderiai gana anksti stojo pasikeisti padangų ir abiem „Mercedes“ lenktynininkams sustojimai nebuvo itin sėkmingi. Abu kartus jiems teko praleisti į boksus užsukusius „Ferrari“ lenktynininkus, todėl L.Hamiltonas prarado apie pusantros sekundės, o N.Rosbergas prarado dar daugiau, apie 2,5 sek, ir į trasą grįžo trečioje pozicijoje, už M.Verstappeno.
Tai jam buvo itin nepalanku, nes M.Verstappenas aktyviai gynė savo poziciją ir stabdė N.Rosbergą, taip pagelbėdamas savo komandos draugui D.Ricciardo.
Iš pradžių čempionato lyderis tikėjosi, kad jo varžovas taip pat netrukus suks į techninės priežiūros zoną, bet M.Verstappenas tvirtai laikėsi savo pozicijoje.
Greitai už jo nugaros susiformavo bolidų „traukinys“ ir dar šiek tiek palaukęs N.Rosbergas 20 rate įspūdingu manevru aplenkė M. Verstappeną.
Intriguojantis strategijos žaidimas
29 rate N.Rosbergas stojo keistis padangų antrąjį kartą. Šis sustojimas iš esmės buvo lemtingas vokiečiui. Mechanikų darbas buvo itin sklandus ir N.Rosbergas grįžo į trasą priešais M.Verstappeną.
Pirmoje vietoje tuo metu važiavo ilgai padangų nepasikeitęs Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“. Atlikęs savo sustojimą jis nukrito už lyderių, tačiau su naujomis padangomis buvo itin greitas.
Lenktynėms artėjant į pabaigą lyderių ketvertuką skyrė vos kelių sekundžių skirtumas.
L.Hamiltonas gudriai stabdė savo komandos kolegą N.Rosbergą, kad prie šio priartėtų M.Verstappenas. Tuo tarpu ketvirtojoje vietoje važiavo vėliausiai padangas pasikeitęs S. Vettelis.
Likus vos keturiems ratams iki finišo S.Vettelis aplenkė M.Verstappeną ir ėmė ruoštis lenkti N.Rosbergą.
Ekipa radio ryšiu įsakė L.Hamiltonui padidinti tempą, tačiau šis atsisakė, taip atskleisdamas savo strategiją. Britas pagreitėdavo vietose, kur N.Rosbergas būtų galėjęs jį lenkti, o kitur kaip tik galėdamas trukdė kolegai greitėti.
Paskutinis Lewiso nuvažiuotas ratas buvo net 9 sekundėmis lėtesnis už jo kvalifikacijos rezultatą.
Tuo tarpu N.Rosbergas gavo žinutę su užuomina, kad esant reikalui praleistų S.Vettelį ir nerizikuotų patekti į avariją.
Vis tik jam pavyko atsilaikyti nuo „Ferrari“ atakų.
Atsisveikino su dviem legendomis
Abu Dabio GP buvo paskutinės „Formulės-1“ lenktynėms dviem garsiems sportininkams. Iš šio sporto pasitraukė 2009-ųjų F-1 čempionas, 36 metų amžiaus britas Jensonas Buttonas, pastaruosius šešerius metus atstovavęs „McLaren“.
Prieš lenktynes „Instagram“ socialiniame tinkle jis paskelbė jautrią žinutę. „Nuo tada, kai užges mano paskutinių lenktynių Abu Dabyje starto šviesos iki kol pasirodys languota vėliava, atiduosiu visas jėgas ir vairuosiu širdyje žinodamas, jog kad ir kas šiandien nutiktų, visada žinodamas, kad pasiekiau savo gyvenimo tikslą ir svajonę tapti „Formulės-1“ čempionu. Atėjau su svajonėmis, išeinu su prisiminimais“, – rašė jis.
Deja, jam nepavyko paskutinė kartą išvysti finišo vėliavos. J.Buttonas iš lenktynių pasitraukė 14 rate lūžus jo bolido važiuoklei.
Paskutinį kartą F-1 lenktynėse startavo ir 35-erių metų brazilas Felipe Massa. Jis nėkart netapo F-1 čempionu, bet šiame sporte varžėsi nuo 2002 metų ir net aštuonerius metus praleido „Ferrari“ ekipoje.
Pastaruosius trejus metus jis atstovavo „Williams“, o ekipa atsisveikinimo proga F.Massai padovanojo jo bolidą.
Į paskutinių lenktynių startą ekipa jį išlydėjo pro mojuojančių mechanikų tunelį, kurio pabaigoje stovėjo „Williams“ lenktyniniu kombinezonu apsivilkęs F.Massos sūnus Felipinho, netrukus švęsiantis septintąjį gimtadienį.
Pakartojo tėvo pergalę
N. Rosbergo tėvas Keke Rosbergas taip pat žino pergalės skonį, jis „Formulės-1“ čempionu tapo 1982-aisiais su „Williams“ bolidu.
Prieš tai F-1 čempionais buvo tapusi tik viena tėvo ir sūnaus pora, Grahamas ir Damonas Hillai. Grahamas čempionu tapo dusyk, 1962-aisiais su „Owen Racing“ ir 1968-aisiais su „Lotus“. Damonas čempiono titulą iškovojo vieną kartą, 1996-aisiais su „Williams“.
Įdomu tai, kad D.Hillas tapo F-1 čempionu praėjus 34 metams nuo pirmosios tėvo pergalės. N.Rosbergas čempiono titulą iškovojo taip pat praėjus 34 metams nuo K.Rosbergo triumfo.
Abu Dabio GP rezultatai:
1. Lewisas Hamiltonas „Mercedes“
2. Nico Rosbergas „Mercedes“
3. Sebastianas Vettelis „Ferrari“
4. Maxas Vertappenas „Red Bull“
5. Danielis Ricciardo „Red Bull“
6. Kimi Raikkonenas „Ferrari“
7. Nico Hulkenbergas „Force India“
8. Sergio Perezas „Force India“
9. Felipe Massa „Williams“
10. Fernando Alonso „McLaren“
11. Romainas Grosjeanas „Haas“
12. Estabanas Gutierrezas „Haas“
13. Estebanas Oconas „Manor“
14. Pascalis Wehrleinas „Manor“
15. Marcusas Ericssonas „Sauber“
16. Felipe Nasras „Sauber“
17. Jolyonas Palmeris „Renault“
Nefinišavo:
Carlosas Sainzas „Toro Rosso“ (pavarų dėžės gedimas po avarijos)
Daniilas Kvyatas „Toro Rosso“ (pavarų dėžės gedimas)
Jensonas Buttonas „McLaren“ (lūžusi važiuoklė)
Valtteri Bottas „Williams“ (bolido gedimas)
Kevinas Magnussenas „Renault“ (bolido gedimas)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.