Tai jau nėra ateities vizija. Štai visi tie, kam teko išbandyti visą „Tesla“ elektromobilių potencialą jau dabar pastebi, kad po tokio elektromobilio net ir kultinis analogiško dydžio bavarų BMW M5 su benzininiu varikliu gali pasirodyti gana blankiai.
Skinasi kelią automobilių sporte
Tokios pačios tendencijos ir automobilių sporte – elektriniai bolidai jau skinasi kelią į lenktynių trasas. Štai FIA dar prieš keletą metų palaimino „Formula E“ čempionatą, elektrinių motociklų žiedinių lenktynių era prasidėjo dar anksčiau. 2009metais, kai legendinėse „Isle of Man TT“ lenktynėse startavo atskira elektrinių motociklų klasė.
Beje, dar 2011 metais, ant KZ2 klasės bolido bazės sukurtas elektrinis kartingas buvo įamžintas Gineso rekordų knygoje, kai ADAC GT lenktynių metu buvo užfiksuotas įsibėgėjimas iki 100 kilometrų per rekordines 3,45 sekundės. Na o dabar „elektrines“ technologijas jau galima pačiupinėti ir Lietuvoje.
„Visų pirma sportui puikiai tinka elektros variklių charakteristikos. Jei vidaus degimo motoruose maksimalus sukimo momentas pasiekiamas tik tam tikrame sūkių diapazone, tai elektros varikliai leidžia džiaugtis maksimaliu sukimo momentu nuo pat pradžios iki didžiausių apsisukimų.
Tai milžiniškas privalumas. O toliau seka draugiškumas aplinkai, švara ir minimalus triukšmo lygis. Pastarieji aspektai taipogi svarbūs – ir rimtas varžybas, ir pramoginius pasivažinėjimus ar pradedančiųjų kartingistų mokymus galima organizuoti net ir uždarose patalpose.
Pramogoms ir jaunimo mokymui
Nebus jokios smarvės, ausys nespengs nuo motorų keliamo triukšmo“, – kalbėjo klubo „Baltic Kart“ direktorius Andrius Stepanavičius. Tikėdamas inovacijų ateitimi jis dar gegužės mėnesį sostinės pašonėje, šalia Trakų plento, atidarė kartodromą „E Power Park“, kuriame naudoja elektrinius kartingus.
„Aš esu kartingo pasaulio žmogus. Su mūsų klubu dalyvaujame Lietuvos kartingo čempionato varžybose. Tai jau didysis sportas. Tačiau norėjosi dar kažko. Susijusio ne tik su pramoginiais važiavimais, bet ir su švietėjiška veikla.
Mano vizijoje visuomet buvo ir augančios lenktynininkų kartos ugdymas, o tokie elektriniai kartai tam puikiai tinka. Jų 8 kW variklio galios užteks ir adrenalino ieškotojams, o mokyti mažiesiems lenktynininkams jie irgi yra itin patogūs ir saugūs.
Yra ir saugos diržai, ir saugos lankas virš krėslo, pirmųjų pasibandymų trasoje metu galima riboti karto galią. Be to juos daug paprasčiau valdyti, nei analogišką benzininę techniką. Itin patogu valdyti elektrinio variklio trauką.
Taip pat čia yra galinės ašies diferencialas, todėl posūkiai įveikiami greičiau“, – savo pastebėjimais dalinasi „E Power Park“ įkūrėjas A. Stepanavičius.