Nauji metai – nauji ratai
„Vaidota Off-Road Team“ šių metų bekelės varžybų sezoną atidarė Tauragėje. Čia vyko Lietuvos „4x4“ automobilių pravažumo čempionato ir taurės pirmasis etapas „4x4 Tauragės Pavasaris“.
Dukart šalies bekelės čempionas Vaidotas Paškevičius su šturmanu Dariumi Meleška čia atsivežė naujai įsigytą bolidą: 2011 metais latvio Vilnio Zeizos surinktą galingiausios TR3 klasės monstrą.
Kiekvienas lenktynininkas automobilį konstruoja sau. Vaidoto užduotis pirmosiose varžybose buvo susipažinti su nauju pirkiniu, išsiaiškinti visus trūkumus, kuriuos vėliau reikės prisiderinti sau. Nepaisant to, patirtis bekelės sporte vertė kovoti ir dėl pergalės.
Kad tai – ranka pasiekiama, „Vaidota Off-Road Team“ ekipažas pajuto jau pirmajame specialiame ruože, kur reikėjo surasti daugiau nei 30 sunkiai pasiekiamų taškų, prie jų privažiuoti ir nusifotografuoti.
Pergalė paskendo purvyne
„Pirmame specialiame ruože nuotaika buvo labai pakili. Lygiai kovėmės su šių lenktynių nugalėtojais Nerijaus Gurklio ir Naglio Čepelio ekipažu.
Bet kažkur purvynuose pametėme fotoaparatą. Praradom gal dešimtį fototaškų. Kitus turėjome fotografuoti su GPS imtuvu. Dėl to, kad greitai pasiekėme finišą, dar ketvirti likom“, – kuriozinę situaciją pasakojo Vaidotas.
Kita rungtis buvo trijų valandų ištvermės varžybos šalia Tauragės esančiame Mažonų karjere.
Jokių taškų, jokių fotografavimų, tereikėjo per tris valandas pravažiuoti kuo daugiau ratų sudėtinga bekelės trasa. Čia „Vaidota Off-Road Team“ komanda atsiliko tik nuo varžybų nugalėtojo Nerijaus Gurklio, taip pat važiavusio naujutėliu, ką tik surinktu visureigiu.
Trečiasis specialus ruožas tokios pat specifikos kaip ir pirmasis: ieškoti sunkiai privažiuojamų taškų, prie jų privažiuoti ir nusifotografuoti.
Šią rungtį Vaidoto ir Dariaus ekipažas vėl įveikė antri. Bet teisėjai neužskaitė trijų fototaškų, nes nuotraukos buvo išsiliejusios, taško numeris neįskaitomas. Fotoaparatą jau buvo pametę, o prasta GPS imtuvo kamera pavedė.
Paskutinis specialusis ruožas vėl vyko Mažonų karjere, kur per vieną valandą reikėjo įveikti kuo daugiau bekelės trasos ratų.
Bandydamas automobilio galimybes jis starto finišo liniją kirto tiek pat kartų, kaip ir varžybų lyderis Nerijus Gurklys.
Toks rezultatas „Vaidota Off-Road Team“ komandai leido užlipti ant nugalėtojų pakylos galingiausioje „Open2“ klasėje. Tiesa, ant žemiausio, nes antrąją vietą stabiliu važiavimu išsikovojo Ričardo Malaiškos ir Vyganto Martišiūno ekipažas.
Ruošiasi „Ladogai“
„Gaila, kad dėl tokių kuriozų negalėjome kovoti dėl pergalės. Bet pačiose pirmosiose šių metų varžybose mūsų tikslas buvo išsibandyti naują automobilį. Jis man patiko, bet pastebėjau du dalykus, kuriuos reikės patobulinti.
Pirmasis – tai silpnas variklis, kuris nepajėgia visureigio užvežti į stačius ir ilgus šlaitus. Antrasis – per maži ratai, menkinantys pravažumo galimybes“– įspūdžius apie naują automobilį po lenktynių dėstė V. Paškevičius.
Lenktynininkas nesikuklina: šių metų Lietuvos sezone jį domina tik pergalės. Bet pakelti automobilio galią ir uždėti didesnius ratus būtina iki gegužės 26-os dienos.
Tądien prasideda sunkiausias bekelės maratonas pasaulyje – „Ladoga Trophy 2016“ varžybos aplink Ladogos ežerą Rusijoje. Jose varžysis visi trys prizines vietas Tauragėje užėmę galingiausioje klasėje važiuojantys ekipažai.