Praėjusiais metais šiai ekipai atstovavo lenktynininkas Dainius Matijošaitis, įrašęs savo pavardę į automobilių sporto istoriją, kaip pirmasis lietuvis, iškovojęs trečią vietą prestižinėje ilgų nuotolių lenktynių serijoje. Vis dėlto šiemet D. Steponavičiaus komandoje lietuvių ir kitų Baltijos šalių atstovų nebus.
Tai ne vienintelė permaina Valensijoje lietuvio įkurtoje ir vadovaujamoje komandoje. Pernai debiutavusi Europos Le Mano serijoje, „Speed Factory“ ekipa sukaupė daug vertingos patirties, todėl šiuos metus pradeda ne tik atnaujinta sudėtimi, bet ir nauju LMP3 klasės bolidu.
Daprašėme D. Steponavičiaus plačiau pristatyti pagrindinius šio sezono planus, pokyčius ir didžiausius siekius.
- Kaip pasikeitė komandos sudėtis ir kokiu automobiliu lenktyniausite šiame sezone?
– Nauji metai – nauji ratai. Šiemet varžysimės LMP3 klasės automobiliu „Ligier JS P3“. Jis, lyginant su praėjusių metų „Ginetta“, tobulesnis, nors ir sukurtas pagal tuos pačius reikalavimus, su tuo pačiu „Nissmo“ 5 litrų darbinio tūrio varikliu, „Xtrac“ pavarų dėže ir elektronika.
Skiriasi automobilio aerodinamika ir važiuoklė. Šiuos pokyčius paskatino „Onroak“ grupės kurto prototipo ilgalaikė strategija, patirtis ir tai, kad šiems metams tai yra bene vienintelis konkurencingas automobilis klasėje. Tai įrodo ir dalyvių sąrašas.
Mūsų komandos lenktynininkų trejetą šiais metais sudarys pagrindinis pilotas, devyniolikmetis britas Tomas Jacksonas ir du Ispanijos atstovai – tai jau pernai ekipoje važiavęs Jesusas Fusteris ir Alvaro Fontesas. Šį gerai pažįstu nuo „Radical European Masters“ čempionato laikų.
– Kokių dar naujovių turite komandoje, lyginant su debiutiniu sezonu?
– Taip, naujovių išties yra. Kai kurios jų mums netgi įkišo pagalį į ratus, o kitos taip ir pranyko, nors turėjo tapti rimtomis naujienomis. Mes kaip niekad anksti pradėjome dėlioti sezono planus, turėjome surinkę fantastiškus lenktynininkus, tarp kurių buvo ir GP2, ir netgi buvusių F-1 pilotų.
Tačiau pasikeitus lenktynių reglamentui, nusakančiam iš kokio lygio lenktynininkų gali būti sudaroma komanda, pirminės idėjos subliuško. Vis tik manau, kad net ir šis gelbėjimosi planas turėtų būti neblogas, nes T. Jacksonas yra labai greitas ir talentingas jaunuolis, o abu ispanai labai patyrę.
Labai dideles viltis dėjome į mūsų komandinį darbą, pasistiprinome antru inžinieriumi, taip pat pasiruošėme būti labai greiti pildami degalus ir keisdami ratus.
Tikėjomės ženkliai prisidėti prie vairuotojų rezultato, tačiau likus kelioms savaitėms iki pirmų lenktynių šis reglamento punktas buvo pakoreguotas ir sugrįžo pernykštė tvarka, kai sustojimams skirta tiksli laiko norma. Taisyklės visiems vienodos, teks prisitaikyti.
– Pernai LMP3 klasėje varžėsi 5-7 automobiliai, o kokia situacija šiemet?
– Šių metų čempionatas LMP3 klasėje bus labai konkurencingas. Sezonui užsiregistravo 22 automobiliai. Kaip parodė testai, didesnė jų dalis važiuoja beveik identišku tempu, „toje pačioje sekundėje“. Tad dabar Europos Le Mano serijos lenktynių strategija vienintelė – visas greitis nuo pat starto iki finišo visas keturias valandas.
– Ar ketinate šiemet atvykti į 1000 km lenktynes Palangoje?
– Tikrai ne. Mūsų šių metų programa ir taip labai intensyvi. Be ELMS komanda dalyvauja ir Prancūzijos ilgų nuotolių čempionate „Vdev“.
Čia be mūsiškio „Ligier JS P3“ ištvermės lenktynėse dar važiuojame formulių lenktynių serijoje su „Formule Renault 2.0“, o taip pat su keturiais senoviniais „Porsche“ automobiliais varžomės „Iberian Historic Endurance“ lenktynių serijoje.
Be testų programos jau susidaro iš viso apie 20 lenktynių per metus, tad nėra taip paprasta laiko ir logistikos prasme viską sustyguoti.
– Kokius tikslus komanda kelia šių metų čempionate?
– Na, reikia būti realistu. Konkurencija tiesiog milžiniška ir manau, kad šiandien dar niekas neįvardintų aiškių lyderių. Kita vertus, intensyviai siekiame dalyvauti ir Azijos Le Mans serijoje, kuri prasidės vos pasibaigus sezonui Europoje.
Taip pat viliuosi, kad LMP3 klasei bus atvertos durys į Ameriką ir tokias prestižines lenktynes, kaip „Daytona 24H“ ar „Sebring 12H“.