Panašu, kad šįmet jame visko bus daugiau. Žiūrovai ir dalyviai, be abejo, norėtų daugiau lenkimų ir įdomios kovos, bet to dar teks palaukti.
Tačiau tikrai aišku, kad šįmet bus daugiau „Formulės-1“ lenktynių bei daugiau ekipų.
Taip pat bus ir daugiau įvairovės padangų naudojimo bei kvalifikacijos taisyklėse. Tai gali kiek sutrikdyti žiūrovus ir dalyvius, bet organizatoriai įsitikinę, kad naujovės atneš tik daugiau įdomumo.
Pagrindiniai taisyklių pokyčiai
Šiam sezonui paruošti taisyklių pokyčiai skirti tam, kad įneštų į lenktynes kaip įmanoma daugiau nežinomybės ir skatintų pilotus varžytis.
Padangų naujovė
Viena iš esminių sezono naujovių – „Pirelli“ ėmė gaminti nebe 4, o 5 rūšių sausam orui skirtas padangas. Buvusią kietų, vidutinių, minkštų ir „super-minkštų“ padangų gamą papildė „ultra-minkštas“ mišinys, kuris bus žymimas violetine spalva.
Šios rūšies padangas lenktynininkai gaus kiekvieną savaitgalį ir galės naudoti ne anksčiau nei paskutinėje kvalifikacijos dalyje.
Kiekvieną lenktynių savaitgalį vienam lenktynininkui bus skiriama 13 sausam orui skirtų padangų komplektų. Tai bus „utra-minkštos“ bei dar dviejų skirtingų mišinių padangos. Šiuos mišinius „Pirelli“ visuomet paskelbs likus dviem savaitėms iki lenktynių.
Sportininkai per lenktynes privalės panaudoti dviejų rūšių padangas iš trijų turimų. Taip atsiveria daugiau erdvės skirtingoms lenktynių strategijoms.
Kvalifikacijos tvarka
Kiek pakoreguota ir kvalifikacijos tvarka. Jau anksčiau kvalifikaciniai važiavimai vyko atkrentamųjų etapų principu – per tris kvalifikacijos dalis vis mažiau sportininkų likdavo kovoti dėl aukščiausių pozicijų. Bet nuo šio sezono atkrintamosios varžybos bus dar intensyvesnės.
Pirmoji kvalifikacijos dalis truks 16 minučių. Praėjus 7 min. nuo jos pradžios, kas 90 sekundžių bus eliminuojama po vieną lėčiausią lenktynininką iki kol trasoje liks 15 automobilių. Antroji kvalifikacijos dalis truks 15 minučių. Praėjus 6 min. nuo jos pradžios, kas 90 sek. bus eliminuojama po vieną lėčiausią lenktynininką iki kol liks 8 sportininkai.
Trečioji kvalifikacijos dalis truks 14 min. Praėjus 5 min. nuo jos pradžios, kas 90 sek. bus eliminuojama po vieną lėčiausią lenktynininką, kol trasoje liks vienintelis sportininkas, kuris pradės lenktynes iš pirmosios pozicijos.
Ši tvarka žiūrovams gali būti kiek sudėtinga, bet tai gali įnešti daugiau intrigos, nes lenktynininkams nebepakaks apsukti poros greitų ratų – jie turės varžytis visą laiką.
Kiti taisyklių pakeitimai:
Jei per lenktynes prireiks virtualaus saugos automobilio fazės, sportininkai galės naudoti Traukos mažinimo sistemą (DRS) iš karto jai pasibaigus. Anksčiau jiems tekdavo palaukti du ratus.
Teisėjai kreips daugiau dėmesio į tai, kaip pilotai laikosi reikalavimo neišvažiuoti už trasos ribų. Reikalaujama, kad lenktynininkai važiuotų nekirsdami trasos kraštus žyminčių baltų linijų, bet anksčiau buvo įprasta, kad posūkiuose vienu ar dviem ratais sportininkai kirsdavo kampą ar trasos kraštą. Šįmet tokie gudravimai bus stebimi atidžiau, o ateityje planuojama į bolidus montuoti GPS siųstuvus, o trasos kraštuose diegti slėgio jutiklius, kurie užfiksuotų kiekvieną pažeidėją.
Ekipos boliduose privalo naudoti bent vieną papildomą išmetamųjų dujų vamzdį. Šis patobulinimas reikalingas dėl labai paprastos priežasties – pagerinti F-1 bolidų garsą.
2016-ųjų „Formulės-1“ komandos ir lenktynininkai
Šįmet F-1 rikiuotėje išvysime keletą naujovių. Didžiausia iš jų – „Formulėje-1“ startuojanti nauja, vienuolikta ekipa „Haas“.
Amerikietiška ekipa, įkurta NASCAR sprinto taurės serijos savininko Gene Haaso, „Formulėje-1“ planavo startuoti dar pernai, bet nespėjo pasiruošti, todėl turėjo užtektinai laiko pasirengti startui 2016-aisais.
Ši komanda įkurta nuo nulio, bet daugelį techninių mazgų, įskaitant ir variklį, ji įsigijo iš „Ferrari“. „Hass“ vadovauja patyręs F-1 „vilkas“ Guntheris Steineris, anksčiau „Jaguar“ ir „Red Bull Racing“ technikos direktoriumi.
Abu lenktynininkai, Romainas Grosjeanas ir Estebanas Gutierrezas, taip pat turi patirties F-1, taigi naujos ekipos planas kovoti dėl taškų skamba visai įtikimai.
Įdomu tai, kad 1985-1986 metais „Formulėje-1“ startavo ekipa beveik tokiu pat pavadinimu – „Haas Lola“, tačau jos savininkas Carlas Haasas niekaip nesusijęs su G.Haasu.
Kita svarbi naujiena – po penkerių metų pertraukos į F-1 su gamykline komanda grįžta „Renault“. Praėjusių metų pabaigoje prancūziškų automobilių gamintojas įsigijo „Lotus“ ekipą, taigi šįmet rikiuotę papildys du ryškiai geltoni bolidai.
„Renault“ pakeitė ir abu vairuotojus. Į rikiuotę grįžo anksčiau „McLaren“ atstovavęs Kevinas Magnussenas ir F-1 naujokas Jolyonas Palmeris.
25-erių metų lenktynininkas 2014-aisiais tapo GP2 čempionu, o lietuviams jis buvo dar anksčiau girdėtas iš savo tėvo, buvusio F-1 lenktynininko Johnatano Palmerio įkurtos „Formula Palmer Audi“ serijos, kur varžėsi su lietuviu Kazimieru Vasiliausku.
Dar vienas nedidelis pokytis – „Manor Marussia“ ekipa atsikratė bankrutavusios Rusijos sportinių automobilių gamintojos vardo iš savo pavadinimo ir šįmet startuoja tiesiog kaip „Manor“.
Taip pat autsaiderė ekipa pakeitė variklių tiekėją iš „Ferrari“ į „Mercedes“ ir pasamdė du naujus lenktynininkus – „Mercedes“ remiamą DTM čempioną Pascalį Werleiną ir itin svarbių laimėjimų neturintį Indonezijos lenktynininką Ryo Haryanto.
Daugiau lenktynininkų pasikeitimų rikiuotėje nėra, šį sezoną ekipos išliko išskirtinai ištikimos savo sportininkams.
Paskutinis svarbus pasikeitimas – „Toro Rosso“ pakeitė variklių tiekėją iš „Renault“ į „Ferrari“, o „Red Bull“ savo „Renault“ pervadino į „TAG-Heuer“.
2016-ųjų „Formulės-1“ etapai
Šįmet „Formulės-1“ gerbėjų džiaugsmui – net 21 čempionato lenktynės. Įdomiausia naujiena F-1 kalendoriuje – Azerbaidžano sostinėje Baku rengiamas etapas, vyksiantis miesto gatvėse suformuota trasa.
Šios lenktynės vyks birželio 19 dieną ir oficialiai vadinsis Europos „Grand Prix“.
Taip pat į kalendorių grįžo pernai atšauktas Vokietijos „Grand Prix“, jis vyks „Hockenheimring“ trasoje.
Iš F-1 čempionato kalendoriaus nėra pašalinta nė viena pernai matyta trasa, tik pasikeitė kai kurių etapų eiliškumas.
Į čempionato pradžią iš rudens atkeltas Rusijos GP, tai bus ketvirtasis etapas.
Paprastai čempionato pradžioje vykdavęs Malaizijos GP šįmet nukeltas į spalio 2 dieną ir vyks po Singapūro GP bei prieš Japonijos GP. Taip pasielgta, kad čempionato dalyviams bei gerbėjams būtų paprasčiau keliauti tarp etapų.