Kaunietis ralio lenktynininkas Egidijus Gelūnas, šiais metais laimėjęs Lietuvos čempiono titulą standartinius automobilius vairuojančių sportininkų klasėje, pasikalbėjęs su keletu vyresnės kartos lenktynininkų prieš šventes nutarė aplankyti 73 metų ralio ir kroso meistrą Arvydą Henriką Komliauską.
Net 21 kartą įvairiose disciplinose šalies čempionu tapęs Arvydas visai neseniai skynė pergales veteranų lenktynėse. Dalyvavęs pačiame pirmajame „Kauno rudens“ ralyje su „moskvičium“, jis laimėjo paskutines penkerias varžybas „senukų“ įskaitoje.
Šiandien jis bando atgauti jėgas po spalio pabaigoje patirtos avarijos: vienoje Kauno sankryžų A. H. Komliausko vairuojama „Volga“ susidūrė su BMW.
Po smūgio Arvydo automobilis buvo supjaustytas gabalais, o jis pats atsidūrė ligoninėje su dviejose vietose sulaužytais dubens kaulais.
Nepaisant tebekamuojančių skausmų, lietuviškos ralio bei kroso mokyklos pažiba gali nepailsdamas pasakoti neįtikinamiausias istorijas apie aštuntajame dešimtmetyje organizuotas lenktynes ir anuo metu gyvavusias „geležies“ paruošimo startams gudrybes.
Apie tai, kaip motoro detalės būdavo verdamos tepale, kaip GAZ variklis būdavo tobulinamas „Volgos“ ar netgi „Čaikos“ agregatais, kaip į karbiuratorių būdavo pučiamas deguonis. Po Arvydo patobulinimų varžyboms paruoštas „GAZ-51“ su tonos kroviniu įsibėgėdavo iki 165 km/val. ir sugebėdavo finišą pasiekti trečioje absoliučios įskaitos vietoje po „žigulių“ ir „moskvičių“, kuriuos vairavo tokios garsenybės kaip Stasys Brundza bei broliai Girdauskai.
Akivaizdu, kad visi panašūs veteranų prisiminimai privalo tapti Lietuvos automobilių sporto metraščio dalimi. Tačiau kol kas svarbiausia, kad jais gyvenantys veteranai greičiau atsistotų ant kojų. Kai tai atsitiks, E. Gelūnas galės pasidžiaugti savo lėšomis prisidėjęs prie A. H. Komliausko gydymo ir reabilitacijos.