Utenoje penktadienį prasidėjo tarptautinis ralis „Samsonas Motorsport Rally Utena“, kuriame
lenktyniauja beveik šimtas automobilių ne tik iš Lietuvos, bet ir iš visos Europos.
Lenktynių dalyvius pasveikino Airijos ambasadorius Davidas
Noonanas ir palinkėjo sėkmės savo tautiečiams, kurie į šias
lenktynes atvyko net septyniais ekipažais. Jis įsteigė net
specialų prizą geriausiai pasirodžiusiam lenktynėse savo šalies
sportininkui.
Pirmą dieną buvo surengti trys greičio ruožai. Sportininkai
dėl itin didelio karščio ir sauso oro kentėjo nuo greičio
ruožuose tvyrančių dulkių.
Didelis karštis įtakojo ir pirmuosius gedimus – jau pirmajame greičio ruože iš lenktynių pasitraukė net trys
labai greiti lietuviški ekipažai.
Pirmiausi, net neatvažiavo iki pirmojo greičio ruožo
Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė. Jų „Subaru Imreza WRC“
sugedo pavarų dėžė. Lenktynininkas taip nusivylė, kad nutarė net
nestartuoti antrą ralio dieną, nors tai galima padaryti pagal „Super
Rally“ taisyklę.
Pirmajame greičio ruože, nuvažiavęs vos 7 km nuo starto,
sustojo Giedrius Notkus su Dainium Strižanu. Jų „Mitsubishi Lancer
Evo IX“ sutriko kuro tiekimo sistema. Automobilis buvo taisomas ir
šeštadienį ruošiasi lenktyniauti.
„Gaila, buvome nusiteikę geram rezultatui, gerai pasirodėme
bandomajame greičio ruože. Ką padarysi, tai techninė sporto šaka,
rytoj startuosime tik dėl savo fanų,“ – kiek nusivylęs pasakojo G.
Notkus.
Pirmąjį greičio ruožą finišavo, tačiau iš karto po to
sustojo ir broliai Vaidotas ir Žygis Žalos. Jų „Mitsubishi Lancer
Evo IX“ subyrėjo reduktorius.
„Gerai, kad laiku pastebėjom gedimą, nes viskas galėjo baigtis
kur kas blogiau. Po greičio ruožo pastebėjome po automobiliu tepalo
balą ir iš karto supratome, kad lenktynių tęsti nebegalėsim,“ –
sakė „Trygg Racing“ komandos lyderis V. Žala.
Gaila, tačiau dėl techninio gedimo jau pirmajame greičio ruože
pasitraukė ir vienintelis ekipažas iš JAV.
Po pirmų dviejų greičio ruožų dėl itin didelio dulkių
kiekio lenktynių organizatoriai nutarė lenktynininkus leisti
startuoti kas dvi minutes, o ne kas minutę. Tai padėjo bent iš
dalies išspręsti dulkių problemą.
Po pirmos dienos lenktynėse pirmauja uteniškis Martynas Samsonas
su Mindaugu Varža. Jie kiek daugiau nei 20 sekundžių pirmauja
prieš kitą lietuvių ekipažą – Vytautą Švedą ir Žilviną
Sakalauską.
Trečioje vietoje – dar 15 sekundžių atsilikęs svečias iš
Rusijos Aleksejus Lukjaniukas su neįprastu sau automobiliu –
„Mitsubishi Colt“.
Trečias tarp lietuvių ir penktas bendroje įskaitoje – Deividas
Jocius su Donatu Zvicevičiumi („Mitsubishi Lancer Evo IX“).
Tarp dviem ratais varomų automobilių pirmoje vietoje žengia
estas Toomas Vaskas su BMW M3. Iš lietuvių greičiausias – Justas
Tamašauskas ir Stasys Tarailė su „Opel Astra“. Jie lyderiui pralaimi
tik 2,5 sek.
Justui Tamašauskui labai nepasisekė trečiojo greičio ruožo
finišas – tiesiog kirsdamas finišo liniją Justas trenkėsi į
akmenį ir išmušė ratą. Tačiau jis šiaip taip sugebėjo pasiekti
serviso zoną ir laiku turėjo suspėti susitvarkyti automobilį.
Toje pat vietoje, jau po finišo sustojo ir Renaldas Šeinauskas
su savo drauge Rūta Krikščiūnaite, kuriai tai pirmas ralis
šturmano vietoje. Jų „BMW 318“ išlūžo amortizatorius. Tačiau
sportininkai taip pat sugebėjo sava eiga pasiekti finišą ir
automobilį susitvarkė laiku.
Neoficialioje „airių įskaitoje“ pirmauja Derek McGeehan su „Mini
WRC“. Jis žengia 14-oje vietoje bendroje įskaitoje.
Šeštadienį lenktynininkų laukia dar 8 greičio ruožai. Šių
lenktynių lyderis Martynas Samsonas lenktynėms nusiteikęs puikiai.
„Mums svarbiausia neprisidaryti klaidų. Jeigu sugebėsime išlikti
ramūs, viskas turėtų būti gerai,“ – prieš eidamas ilsėtis sakė
Martynas Samsonas, kuris šiais metais jau yra laimėjęs Utenos
apylinkėse vykusį žiemos ralį.