Įkvėpė karjerai
„Kai buvau vaikas, turėjau visas knygas ir vaizdo įrašus apie jį. Tai lenktynininkas į kurį lygiavausi dar prieš pradėdamas važiuoti. Jis mane įkvėpė ir prisidėjo prie to, kad tapau lenktynininku“, - sakė „Mercedes“ atstovas Lewisas Hamiltonas.
Jis buvo devynerių, kai pasaulį sudrebino žinia – A.Senna mirė.
„Iš pradžių buvo sunku priimti tai, kad tavo herojaus nebėra“, - kalbėjo britas.
A.Senna buvo herojus daugumai. Jis neužmirštas ir šiandieną. Nemažai balsavimų dėl geriausio „Formulės 1” lenktynininko istorijoje vis dar laimi A.Senna.
Mylėjo visi
A.Senna laimėjo tris „Formulės 1” titulus – 1998, 1990 ir 1991-aisiais – visus su „McLaren“. 1993-ųjų gruodžio vienuoliktąją A.Senna pasirašė sutartį su „Williams“. Artėjęs sezonas ir buvo pažymėtas tragiška mirtimi.
Nepaisant to, kad brazilo gyvenimo gija nutrūko, kai jam buvo 34-eri, jo 41-a pergalė išliko istorijos metraštyje.
Jis trečias pagal iškovotas pergales – už Alaino Prosto ir Michaelio Schumacherio.
A.Senna pritraukė legionus gerbėjų dėl savo nuolankumo ir stipraus katalikų tikėjimo.
„Jis buvo nepamatuojamai mylimas“, - sakė buvęs įvairių „Formulės 1” komandų bolidų dizaineris Maruo Forghieri. Po A.Sennos mirties jis teisme dalyvavo kaip liudininkas ekspertas.
Diena, kurios nepamiršta
M.Forghieri prisiminė, kaip lenktynininko karstas buvo pargabentas į tėvynę. Karstas tuomet nebuvo patalpintas į bagažo skyrių – jis užėmė vietą pirmosios klasės kabinoje.
„Savaime suprantama, kad oro linijos ir pilotas buvo brazilai, - sakė M.Forghieri. - Jis buvo laikomas daug svarbesniu nei prezidentas.“
Brazilijos valdžia paskelbė trijų dienų gedulą, o kai A.Sennos karstas buvo gabenamas į jo gimtąjį miestą Sao Paulą, gatvėmis nusidriekė eilės žmonių – apie trys milijonai gerbėjų.
„Tai vienas tų įvykių gyvenime, kurių tu niekada nepamirši. Tu tiksliai atsimini, kur buvai, ką tu darei, - sakė keturiskart „Formulės 1” čempionas Sebastianas Vettelis.
Kai A.Senna mirė, jam buvo šešeri.
„Tada aš žiūrėjau televizorių kartu su tėvų. Buvau vaikas, todėl nelabai supratau, kas vyksta. Bet iš tėvo reakcijos aš suvokiau, kad tai – labai rimta, jog „Formulė 1” prarado kažką svarbaus. Po poros metų supratau, kokia tai netektis sportui buvo, - sakė S.Vettelis. - Man tenka dirbti su žmonėmis, kurie pažinojo A.Senna. Jis buvo priežastimi, kodėl mano tėvas susidomėjo lenktynėmis.“
Dvejos mirtys
Tiems, kurie 1994 metais stebėjo San Marino „Grand Prix“, tai buvo tikra katastrofa. A.Senna žuvo, kai rėžėsi į betono sieną per sekmadienio lenktynes. Jis lėkė 300 kilometrų per valandą greičiu. Dieną prieš – per šeštadienio kvalifikaciją – žuvo naujokas austras Rolandas Ratzenbergeris.
Neužilgo, kai trasą per lenktynes paliko saugos automobilis, penkis ratus važiavęs kartu su lenktynininkais dėl kitos avarijos, sužeidusios keturis žiūrovus, A.Sennos „Williams“ bolidas pralėkė pro „Tamburello“ posūkį. Posūkį, kurio istorijoje – daugybę incidentų.
A.Senna buvo nugabentas į netoli esančią ligoninę Bolonijoje. Praėjusius keturioms valandoms buvo paskelbta, kad jis mirė.
„Žmonėms, kurie tai patyrė, tos dienos niekada neužsimirš“, - sakė M.Forghieri.
Palikimas - saugumas
Italijos teismai dar dešimt metų diskutavo dėl to, kas kaltas dėl A.Sennos mirties. Tai privedė dėl kaltinimų žmogžudyste „Williams“ komandos direktoriui Patrickui Headui ir buvusiam ekipos dizaineriui Adrianui Newey. Galiausiai jie išvengė bausmių, nes byla užsitęsė.
Dėmesys A.Sennos incidentui atsispindi „Imola“ trasoje ir visoje „Formulėje 1”. Tuomet buvo rimtai susirūpinta saugumu – posūkiai tapo trumpesni, apie pavojingus posūkius atsirado daugiau erdvės, sumažinta variklių galia.
Po atminimo ceremonijos „Imola“ trasoje , M.Forghieri ir kiti kalbės apie „Formulės 1” saugumo pokyčius. Kalbos apie saugumą aidės tą pačią dieną, kai žuvo A.Senna.
San Marino „Grand Prix“ paskutinį kartą ūžė 2006 metais. Tada „Formulė 1” pasuko į naujas rinkas Azijoje, bet atsiminimai apie A.Senną šioje vietovėje – vis dar ryškūs.