Sakyčiau, kad šiemet pereita net ne prie naujų variklių, o prie naujų jėgainių. Variklį varantis agregatas yra aptarnaujamas įvairių sistemų, kurios padeda sutaupyti degalų, išsaugant tą pačią galią, kaip ir pernai. Visokiausių apribojimų yra daugybė, sistema sudėtinga, tad ir jos valdymas nepaprastas.
Ir bandymuose, ir pirmosiose sezono lenktynėse Australijoje matėsi, kad nedarnus bolido sistemų tarpusavio darbas bus problema, su kuria bus kovojama visus metus. Yra ir išvaizdos pasikeitimų: šiek tiek siauresnis priekinis sparnas, šiek tiek kitokie reikalavimai priekinei deformacinei sistemai.
Dėl pastarųjų neaiškumo atsirado įvairių interpretacijų dėl bolido nosies. Matyt, artimiausiu metu FIA priims sprendimą, kuriuo sumažins tokių interpretacijų galimybes.
Dar vienas labai svarbus dalykas, tai – degalų sąnaudų ribojimas: yra ribojamos momentinės sąnaudos, negali būti viršijama 100 kg/h, o ir visoms lenktynėms negali būti sunaudojama daugiau kaip 100 kg degalų. Yra pasikeitimų ir dėl garso. Vis pasigirsta, kad tiek lenktynių organizatoriai, tiek lenktynių gerbėjai šiemet pasigenda garsaus variklių gaudimo.
Variklio garso sumažėjimas sąlygotas perėjimo nuo atmosferinio prie turbo variklio. Dėl to prarasta nemažai garso – 11 decibelų. Be to, pasikeitė ir variklio garso tembras. Pernai variklių apsukos buvo ribojamos iki 18 tūkst., o šiemet iki 15 tūkst. Tačiau net ir tų 15 tūkst. apsukų kol kas nepasiekiama, nes bolidai ne iki galo suderinti. Šiuo metu jie pasiekia tik iki 12,5 tūkst. apsukų.
Jau pirmosiose sezono lenktynėse matėsi, kad pirmuoju smuiku griežia „Mercedes“ agregatus naudojančios komandos. „Mercedes“ jau ikisezoniniuose bandymuose turėjo persvarą ir bandymų metu galėjo skirti laiko ne tik agregato tobulinimui, bet ir aerodinaminiams bandymams.
Daugelis kitų komandų, ypač „Renault“ agregatus naudojančios komandos, kovojo su daugybe problemų, dėl to bandymuose nuvažiavo nedaug ratų. Tos problemos iki šiol tebesprendžiamos ir lenktynėse. Pvz., „Lotus“ dėl bėdų su agregatu negali skirti laiko tobulinti bolido aerodinamikai, kuri buvo komandos pasididžiavimas ankstesniais sezonais.
Jėgos agregatams dar toli iki brandos. Net lyderiai su jais turės bėdų. Jei „Mercedes“ išnaudotų persvarą, kurią turi dabar, tai sezonas galėtų pasibaigti viduryje metų.
et yra vilčių, kad atsiliekantieji patobulės ir „Mercedes“ labai toli neatitrūks. Iššūkį šiai komandai gali mesti „Red Bull“ pilotai, kurie nustebino jau pirmosiose sezono lenktynėse. Nedaug kas tikėjosi tokios aukštos jų pozicijos. Jie parodė, kokie gali būti pavojingi, jei viskas jiems pradės eitis kaip suplanuota. Potencialo turi ir „Ferrari“, ir „McLaren“, net „Williams“. Pastarosios komandos bolidas dirba labai neblogai.
Malaizijoje galime laukti didžių netikėtumų. Jau Australijos Didžiojo prizo lenktynių smalsiai laukėme nelabai numanydami ko tikėtis. Paradoksalu, bet Malaizijos lenktynes dar sunkiau nuspėti, nes galimi labai dideli pasikeitimai per labai trumpą laiką. Bolidai kol kas nelabai klusnūs: dabartiniai varikliai, turintys gerokai didesnį sukimo momentą, yra sunkiai valdomi įsibėgėjant iš posūkio, ratai lengvai pradeda slysti. Malaizijos klimatas kupinas oro netikėtumų. Jei prapliuptų lietus, tai lenktynės taptų ir apskritai nenuspėjamos.