Pirmenybių kalendorius panašiai modeliuojamas jau kelinti metai. Po tolimiausių išvykų į Australiją ir Malaiziją komandos su visa savo manta sugrįžta į bazes Europoje, kur pora savaičių gali skirti būtinoms korekcijoms, išryškėjusioms po pirmųjų dviejų lenktynių.
„Pertrauka mums buvo naudinga, nes sezoną pradėjome ne taip, kaip tikėjomės. Tačiau jau Kinijoje žadame pademonstruoti tikrąjį savo potencialą ir ambicijas, - rengdamasis kelionei į Kiniją tikino „McLaren“ komandos vadovas Martinas Whitmarshas. – Geras bolidas privalo būti greitas bet kurioje trasoje, nepaisant jos paviršiaus nelygumų, todėl neturime teisės teisintis tokiomis ar panašiomis priežastimis, trukdžiusiomis mums iki šiol“.
Prisimena pernykštį triumfą
Bene maloniausi prisiminimai iš lenktynių Šanchajuje išlikę „Mercedes“ komandos atmintyje. Pernai čia lygių sau neturėjęs Nico Rosbergas laimėjo ir kvalifikacines, ir pagrindines lenktynes bei tapo 103-uoju „Grand Prix“ laimėtoju nuo debiutinio „Formulės-1“ 1950-ųjų sezono. Tai buvo geriausias ekipos pasirodymas 2012-aisiais, o tokie įspūdžiai neblėsta ilgai.
Nors metai jau spėjo apsukti savo ratą, tačiau varžovai nepamiršo pernykščio šios komandos iššūkio. Dar daugiau – kai kurie mano, jog ir šiemet „Mercedes“ Kinijoje bus vieni favoritų.
Tai neturėtų nieko stebinti, nes ekipa sezoną pradėjo gerai, o Lewisas Hamiltonas net spėjo pabuvoti ant nugalėtojų pakylos trečiojo laiptelio. Tiesa, ta vieta veikiausiai būtų atitekusi jos labiau nusipelniusiam N. Rosbergui, jei ne plačiai išgarsėjusios itin apnuogintos komandinės taktikos peripetijomis Malaizijos lenktynės.
Pergalę liudijantys prisiminimai be abejo glosto savimeilę ir juos maga pakartoti, tačiau išvykdamas į Kiniją „Mercedes“ sporto direktorius Totas Wolffas sakė nesitikįs pernykštės sėkmės.
Tai ne vien kuklumo, kuris „Formulei-1“ ne itin būdingas, požymis. „Mercedes“, kaip ir daugumai kitų komandų, daugiausia nerimo kelia bolido pritaikymo konkrečios trasos charekteristikoms ir padangų, kurios šiemet dar labiau nenuspėjamos, problemos.
Nemato priežasčių blogam pasirodymui
Visiška priešingybė „Mercedes“ sporto direktoriui - „Lotus“ komandos pilotas, „ledo žmogumi“ užkulisiuose pravardžiuojamas suomis Kimi Raikkonenas, kuris kraudamasis lagaminą į trečiojo etapo batalijas Šanchajuje sakė nematąs jokių priežasčių blogam pasirodymui.
Gal, regis, niekada ir dėl nieko nesijaudinantį suomį užliūliavo jo pergalė pirmenybių starte Melburne? Jei ir taip, tai Malaizijoje užimta tik septintoji pozicija Kimi turėjo atšaldyti ir vėl grąžinti į realybę.
Komandos lyderis ir visa „Lotus“ itin daug vilčių deda į bolido atnaujinimus (pirmiausia, priekinius bei galinius sparnus), kuriuos ekipa pirmą kartą parodys būtent Kinijoje. Kimi sakė nekantraujantis visa tai išbandyti lenktynėse, kuriose tikisi svariai papildyti savo ir komandos taupyklę taškais ir užimti aukštą vietą.
„Jei tik nelis,“ - prasitarė ir iškart prikando liežuvį. Kodėl „Lotus“ bijo lietaus, neaišku. Beje, lietus čia, panašiai kaip ir Malaizijoje, kartais užklumpa labai netikėtai. Tačiau šįmet, pasak sinoptikų, kritulių tikimybė Šanchajuje menka.
Kupini ryžto atsigriebti už Fernando Alonso nesėkmę Malaizijoje į Kiniją atvyksta ir „Ferrari“ ekipos nariai. Italai neafišuoja didelių patobulinimų, tačiau neslepia pasitenkinimo, įskaitant ir patį prezidentą Luca di Montezemolo, Felipe Massos sportine forma ir kovingumu, kurį kol kas demonstruoja patyręs brazilas.
Ar visiems tai patinka? Triskart pasaulio čempionas Jackie Stewartas mano, kad ne. Viename interviu jis pareiškė, jog F. Massos komandos partneris F. Alonso yra ne iš tų pilotų, kurie susitaikytų pralaimėdami savo komandos draugui.
Negražu, tačiau drausti beprasmiška
Keista, tačiau net prabėgus beveik trims savaitėms po varžybų Malaizijoje nerimsta aistros dėl surežisuotų lenktynių, tiksliau – itin atvirai naudotos komandinės taktikos, kurios griebėsi „Red Bull“ ir „Mercedes“. Ypač puolamas Sebastianas Vettelis, nepaklusęs komandos nurodymams ir aplenkęs tos pačios ekipos sportininką Marką Webberį, kai tas, gavęs tokį pat įsakymą, jau buvo perjungęs bolido lenktyninį režimą.
Šio verpeto ratilai į patį jo sūkurį įtraukė ir „Toro Rosso“ vadovą Franzą Tostą, kurio nuomone, uždrausti komandinę taktiką „Formulėje 1“ - tiesiog beprasmiška. Juolab, kad ir pati tarptautinė automobilių federacija (FIA) dar prieš keletą metų pareiškė, jog lenktynėse naudoti komandinę taktiką nėra draudžiama.
Neliko nuošalėje ir nuo įvykių „Formulėje-1“ pastebimai nutolęs 1997 metų pasaulio čempionas kanadietis Jacques‘as Villeneuve‘as.
„Savo veiksmais Malaizijoje S. Vettelis pademonstravo visišką nepagarbą ne tik savo komandos draugui, bet ir visai „Red Bull“, - piktinosi žodžių į vatą nevyniojantis J. Villeneuve‘as. – Kai variklių galia vykdant gautą nurodymą sumažinta, tai jau nebe lenktynės. S. Vettelis greitas, tačiau jam svetimas pagarbos jausmas. Todėl man jis nėra didis čempionas ar puikus žmogus“.
Tokie ir panašūs vertinimai sugadino nuotaiką ir visam „Red Bull“ kolektyvui. Ekipos sporto direktorius, dažniau pilkuoju jos kardinolu tituluojams Helmutas Marko, kurio oficialios pareigos yra „Red Bull“ energetinių gėrimų koncerno patarėjas autosporto klausimais, trečiadienį interviu žiniasklaidai užtikrino, jog daugiau tokios komandos iš „Red Bull“ vadavietės nebenuskambės.
Ką tai reiškia, nesunku įspėti. Nejaugi „Red Bull“ atsisako komandinės taktikos? Sunku patikėti, tačiau jei taip atsitiktų, čempionatas neabejotinai įgytų naujų spalvų.
Laukta šventė Kinijoje
Kad ir kokios aistros virtų, jas visada kažkuria dalimi užgožia naujos lenktynės, nauji laimėjimai ar neišsipildę lūkesčiai. Todėl iš dalies galima teigti, kad šį sekmadienį Kinijoje vyksiančių trečiojo etapo lenktynių bene labiausiai laukia S. Vettelis. Ir, žinoma, patys kinai, dar neišlepinti automobilių sporto karalienės.
Kinijoje „Formulė-1“ debiutavo 2004-ųjų rudenį, kai buvo baigtos pagal daugelio „Formulės-1“ trasų architekto, vokiečio Hermano Tilkės projektą 1,2 mlrd. litų kainavusios tarptautinės „Shanghai Circuit” arenos statybos. Tai buvo reikšmingas „Formulės-1“ žingsnis į naują, sparčiai besiplečiančią Rytų rinką, o pati trasa, joje dar net nesurengus lenktynių, išgarsėjo ilgiausia iš visų arenų tiesiąja, kur varikliai tiesiog žudomi.
Kinai aklai pasitikėjo neginčyjamu H. Tilkės autoritetu ir net nekvietė patyrusių lenktynininkų konsultacijoms ar šiaip ekskursijoms iki pat arenos statybų pabaigos. Taip jau buvo lemta, kad pirmasis ją išvydo tuometinis „BMW-Williams” pilotas Ralfas Schumacheris, kurį Kinijos trasa ir jos infrastruktūra tiesiog sužavėjo.
Sekmadienį lenktynių organizatoriai švenčia mažą jubiliejų: „Formulės-1” pilotai šioje trasoje kovos jau dėl dešimtojo Kinijos „Grand Prix”. Jų laukia 56 „Shanghai Circuit” trasos ratai, o iš viso lenktynininkams iki finišo teks įveikti 305,066 kilometro ilgio distanciją.
Vieno rato ilgis – 5,451 kilometro. Trasoje yra 16 posūkių. Įsijungę DRS sistemą lenktynininkai išvysto iki 322 km/val. maksimalų greitį, o be jos didžiausi čia pasiekiami greičiai iki 310 km/val.
Maždaug 55 proc. rato ilgio sportininkai lekia išmynę akceleratoriaus pedalą iki dugno, o 14 proc. - spausdami stabdžius. Trasoje – 8 stabdymo zonos, kuriose stabdžiai dyla vidutiniškai.
Lenktynėms į bolidų bakus pripilama iki 148 kilogramų kuro (apie 200 ltr.). Viename rate sudega maždaug 2,5 kg kuro. Paskaičiuota, kad su papildomais 10 kg kuro bolidas viename šios trasos rate tampa maždaug 0,34 sek. lėtesnis.
Trasos greičio rekordas priklauso karjerą jau baigusiam Michaeliui Schumacheriui ir buvo jis pasiektas trasos debiutinėse lenktynėse 2004 m., kai vokietis su „Ferrari“ vieną ratą apsuko per 1 min. 32,238 sek.
Greičiausiai ratą kvalifikacinių varžybų metu – per 1 min. 33,706 sek. – 2011 m. nuvažiavo „Red Bull“ atstovas S. Vettelis.
Iš šiemetinio čempionato dalyvių Kinijos „Grand Prix“ yra iškovoję N. Rosbergas, F. Alonso, K. Raikkonenas, L. Hamiltonas (du kartus), S. Vettelis ir Jensonas Buttonas, o iš jau baigusių karjerą – Rubensas Barrichello, su „Ferrari“ laimėjęs trasos inauguracines lenktynes, ir M. Schumacheris.
Laimi stipriausieji
Dešimtųjų Kinijos „Grand Prix“ lenktynių nekantriai laukia ir karjerą jau baigęs, buvęs „Formulės-1“ pilotas Jeanas Alesi.
„Man niekada neteko varžytis Šanchajaus trasoje, tačiau negaliu likti abejingas šiai moderniai ir jaukiai arenai, - kalbėjo 48 metų prancūzas, „Formulėje-1“ praleidęs 13 sezonų ir startavęs 202 „Grand Prix“ lenktynėse. – Nors jos konfigūracija ne tipinė, tačiau šioje trasoje vykstančios varžytuvės dar niekada nebuvo blankios“.
„Formulės-1“ veteranas nesiryžo prognozuoti, kas sekmadienį išsiveš dešimtąjį Kinijos „Grand Prix“. Jo nuomone, laimės stipriausias ir komanda, kuriai renkantis padangas pavyks rasti kompromisą tarp itališkų „Pirelli“ greičio ir patikimumo.
Beje, J. Alesi – vienas iš nedaugelio manančių, jog daugumos strategų keikiamos „Pirelli“ čempionatą padarė dar įdomesniu, mažiau nuspėjamu.
Galima būtų nesiginčyti su prancūzu, jei tokiomis padangomis lenktyniautų ir jis pats. Arba dar geriau – neatstovautų „Pirelli“ gamintojams.