Abejose lenktynių serijose tradiciškai dalyvauja „Juta Racing“ komanda: ketvirtus metus „Porsche
Carrera Cup GB“ pradėjo Jonas Gelžinis, antrus metus „Renault Clio
Cup UK“ - Ignas Gelžinis ir Tautvydas Barštys jaunesnysis.
Šių metų „Porsche Carrera Cup GB“ sezone bus 10 varžybų
savaitgalių „Brands Hatch Indy“, „Donington Park“, „Thruxton“,
„Oulton Park“, „Croft“, „Snetterton“, „Knockhill“, „Rockingham“,
„Silverstone“ ir „Brand Hatch Grand Prix“ trasose, kurių metu įvyks
po dvejas lenktynes.
Jau trečią sezoną važiuojama 450 AG „Porsche
911 GT3 Cup“ automobiliais, tik šį kartą jie „apauti“ kietesnio
mišinio „Michelin“ padangomis.
Ir jeigu ankstesniais metais dalyviai kentėjo dėl greitai perkaistančių padangų, tai po pirmųjų šio
sezono lenktynių buvo pastebima atvirkštinė situacija - jos
neįkaisdavo, tiesa, ir oras buvo labai šaltas.
Pirmosiose sezono lenktynėse startavo 12 dalyvių. Pirmasis
etapas „Brands Hatch Indy“ trasoje buvo 200-osios Didžiosios
Britanijos „Porsche Carrera“ lenktynės nuo šios taurės įkūrimo
2003 metais.
Pernai iškovotą nugalėtojo titulą mėgins apginti anglas Michaelas Meadowsas, kaip visada agresyviai yra nusiteikę škotas Rory Butcheris ir anglas Danielas Lloydas. Pernai pirmą
pergalę etapuose iškovojęs ir galutinėje įskaitoje ketvirtą
vietą užėmęs Jonas Gelžinis sieks tik aukščiausių rezultatų.
Na, o didžiausia sensacija tapo 22 metų Deano Stonemano sugrįžimas
į automobilių sportą po dvejų metų kovos su sėklidžių vėžiu.
Britas, 2010 m. tapęs „Formulės 2“ lenktynių nugalėtoju, to sezono
pabaigoje dalyvavo kaip „Williams F1“ komandos atstovas bandymuose Abu
Dabio (Jungtiniai Arabų Emyratai) trasoje ir 2011 m. ketino startuoti
„Formula Renault 3.5“ serijoje, tačiau sparčiai kylančią karjerą
sustabdė liga.
„Juta Racing“ komandos vadovo Audriaus Gelžinio nuomone šie
lenktynininkai ir bus pagrindiniai sezono favoritai.
„Bet kuriose lenktynėse gali „iššauti“ bet kuris iš jų. Šiemet dalyvių yra
mažiau, nes baigiasi trejų metų ciklas - kitais metais bus nauji
automobiliai, tačiau pretendentų į galutinę pergalę nuo to
nesumažėjo“, - teigia A. Gelžinis.
Pirmosioms lenktynėms pirmą starto poziciją užsitikrino D.
Stonemanas, antrą - M. Meadowsas, trečią - R. Butcheris, ketvirtą
- D. Lloydas, penktą - J. Gelžinis.
Ko gero dar nėra buvę, kad varžybos vyktų krentant snaigėms,
tačiau žiemiškas oras dar nepasitraukė ir iš Anglijos.
Pirmą poziciją po starto išlaikė D. Stonemanas, o štai labai įnirtingai
bekovoję D. Lloydas ir R. Butcheris šeštame rate išlėkė už
trasos ribų.
R. Butcheriui dėl prakiurusios padangos teko važiuoti
į techninio aptarnavimo zoną, o štai saugos zonos grunte
įklimpusį D. Lloydo automobilį reikėjo ištraukti, tad į trasą
išvažiavo saugos automobilis.
Besibaigiant lenktynėms pirmaujantį Deaną Stonemaną bandė
spausti Michaelas Meadowsas, kuris finišo liniją kirto tik
akimirksniu - 0,694 sek.- atsilikęs nuo nugalėtojo. Trečias
finišavo Jonas Gelžinis (atsiliko 8,132 sek.), ketvirtas - Rory
Butcheris (atsiliko 22,333 sek.).
Taigi D. Stonemanas šventė pergalę savo debiutinėse lenktynėse ir jis tapo tik antruoju
pilotu, kuriam tai pavyko padaryti šios serijos istorijoje.
Antrosiose lenktynėse pirmą starto poziciją turėjo M.
Meadowsas, antrą - D. Stonemanas, trečią - J. Gelžinis, ketvirtą
- R. Butcheris, penktą - D. Lloydas.
Puikiai startavęs D. Stonemanas iškopė į pirmą poziciją, o
M. Meadowsas nukrito į ketvirtą. R. Butcheris aplenkė J. Gelžinį.
Septintame rate R. Butcheriui viename iš posūkių neužteko trasos
pločio, tad į antrą vietą pakilo J. Gelžinis. Galiausiai aršiai
važiavęs R. Butcheris turėjo kontaktą su M. Meadowso automobiliu
(pastarasis po susidūrimo su apsaugine tvora turėjo užsukti į
techninio aptarnavimo zoną ir finišą pasiekė tik devintas, ratu
atsilikęs nuo lyderių).
R. Butcheris varžybų eigoje dar kartą klydo ir į trečią vietą praleido D. Lloydą, tuo tarpu J.
Gelžinis atakos atstumu bandė laikyti D. Stonemaną.
Tačiau „Brands Hatch Indy“ trasos variantas pasižymi tuo, kad
yra nelabai dėkingas lenkimams, o bandant spausti priekyje
važiuojantį varžovą, pavojingai priartėja persekiotojai.
Tad Jonas Gelžinis nuo nugalėtoju tapusio D. Stonemano atsiliko vos
0,606 sek., o trečią ir ketvirtą vietas užėmė 2,071 ir 2,583
sek. atsilikę D. Lloydas ir R. Butcheris.
Po varžybų J. Gelžinis teigė likęs patenkintas savo tempu, tačiau labiau galvojęs apie
rezultatą ne konkrečiose lenktynėse, o apie rezultatą apskritai
pirmenybėse.
Po dviejų etapų pirmauja Deanas Stonemanas („Redline Racing“),
surinkęs 41 tašką. Antrą vietą užima Jonas Gelžinis („Juta
Racing“) - 34 taškai, trečią - Michaelas Meadowsas („Samsung Smart
Motorsport“) - 28 taškai.
Tiek pat taškų savo sąskaitoje galėjo
turėti ir Rory Butcheris, tačiau teisėjai už lenktynėse sukeltus
incidentus jam skyrė baudą atimdami 9 taškus, tad škotas teturi 19
taškų.
2013 m. „Renault Clio Cup UK“ pirmenybės vyks tradiciškai, tais
pačiais savaitgaliais kaip BTCC („British Touring Car Championship“)
ir „Porsche Carrera Cup GB“, išskyrus „Knockhill“ ir „Silverstone“
trasas.
Tad dalyvių iš viso laukia 16 lenktynių ir tai bus
paskutinis sezonas su dabartiniais 2 litrų atmosferiniais „Renault
Clio“ automobiliais (nuo kitų metų bus važiuojama automobiliais,
turinčiais 2 litrų variklį su turbokompresoriumi).
Po kelerių
metų bendradarbiavimo „Michelin“ padangų tiekėją šiemet pakeitė
„Dunlop“, tad dalyviai turėjo labai didelių problemų su
nepažįstamomis, kietesnio mišinio ir visiškai nenorinčiomis
įkaisti padangomis. Šiemet sezoną pradėjo 23 dalyviai.
Pernykštis nugalėtojas Jackas Goffas perėjo į BTCC, tačiau
paskutiniu momentu toliau pirmenybėse nusprendė dalyvauti triskart
„Renault Clio“ taurės nugalėtojas, 2012 m. antrosios vietos
laimėtojas Paulas Rivettas.
Pirmoje kvalifikacijoje pol-poziciją iškovojo Mikeas Bushellis,
antroje - Jamesas Colbournas. Ignas Gelžinis užsitikrino 9-ą ir
10-ą starto pozicijas, o Tautvydas Barštys j. - abu kartus 17-ą.
Beje, beveik visų dalyvių rezultatai (atitinkamai 21 ir 20)
tilpo į 1 sekundės intervalą. Lenktynės tradiciškai vyko su
saugos automobilio pasirodymu.
Tapo aišku, kad padangos labai lėtai įkaista, o važiuojant paskui saugos
automobilį, jos staigiai atšąla ir drąstiškai praranda sukibimą.
Pirmąsias lenktynes laimėjo Jamesas Colbournas, antras finišavo
Joshas Cookas (atsiliko 0,910 sek.), trečias - Mikeas Bushellis
(atsiliko 1,39 sek.). Stabiliai važiavęs Ignas Gelžinis finišo
liniją kirto 12-as (atsiliko 20,024 sek.), Tautvydas Barštys j. -
19-as (atsiliko 49,824 sek.).
Antrosiose lenktynėse jau po kelių ratų į trasą išvažiavo
saugos automobilis. I. Gelžinis tuo metu buvo aštuntoje vietoje,
tačiau bandydamas šildyti padangas vinguriavo trasoje, netikėtai
paslydo ir užkabino varžovo automobilį, dėl ko prakirto priekinę
dešinę padangą. Taip Ignui lenktynės baigėsi aštuntame rate.
Šį etapą laimėjo pirmą sezoną su lengvuoju automobiliu
važiuojantis Alexas Morganas, kuriam tai buvo apskritai pirmas
lenktynių savaitgalis po 2008 m. Europos „Formula Renault 2.0“
čempionato.
Antrą-ketvirtą vietas užėmė mažiau kaip sekundę
nuo nugalėtojo atsilikę Paulas Rivettas, Jamesas Colbournas ir
Joshas Filesas. Puikioje 14-oje vietoje finišavo T. Barštys j. (nuo
nugalėtojo atsiliko 24,253 sek.).
Po dviejų etapų pirmauja Jamesas Colbournas („Westbourne
Motorsport“) - 57 taškai, abu „Juta Racing“ atstovai Ignas Gelžinis
ir Tautvydas Barštys j. turi po 9 taškus ir dalijasi
septynioliktąją poziciją.
Artimiausios „Porsche Carrera Cup GB“ ir „Renault Clio Cup UK“
lenktynės įvyks „Donington Park“ trasoje balandžio 20-21 d.