„Force India“ paskelbė, jog šių metų sezone jai atstovaus britas Paulas di Resta, tačiau į antrojo piloto vietą – kandidatų nors vežimu vežk.
Tarp jų dažniausiai minimi Kamui Kobayashi, Jaime Alguersuari, Julesas Bianci ir Adrianas Sutilas, jau atstovavęs indų ekipai 2007-2011 metais.
Regis, pastarojo koziriai - bene rimčiausi. Ko gero, vokiečio iki šiol nekamuotų nežinia, jei ne vietą sporte jam kainavęs skandalas, kai už „Lotus“ komandos bendrasavininko sužeidimą A. Sutilas buvo nubaustas lygtine laisvės atėmimo bausme.
Šiemet Adriano pozicijos atrodo tvirtesnės, nes už vietą „Force India“ komandoje, pasak žiniasklaidos, jis yra pasiryžęs pakloti 8 mln. eurų (apie 28 mln. litų), kuriuos jam žada sportininko rėmėjai ir kurių tvirtą paramą jis jautė per visą savo karjerą. Nuo lenktynininko jie nenusigręžė net po to nelemto incidento.
Todėl nenuostabu, kad „Force India“ vadovų kvietimu Adrianas jų bolidą bando Barselonoje.
Tiesa, jau penktadienį vokiečio vietą užims dėl piloto vietos su juo aršiai konkuruojantis prancūzas J. Bianchi, kuris rėmėjų pinigais nesišvaisto, tačiau yra aktyviai peršamas „Ferrari“.
Kodėl? Atsakymo toli ieškoti nereikia. Mat indai jau kitąmet savo boliduose ketina montuoti „Ferrari“ variklius, o kad juos gautų pigiau, be abejo, bus priversti įsiklausyti italų nuomonės.
Žavesio be legendos netrūks
Šiemet „Formulės 1“ pirmenybėse pakartoti sėkmę sieks penki pasaulio čempionai – Sebastianas Vettelis, Fernandas Alonso, Jensonas Buttonas, Lewisas Hamiltonas ir Kimi Raikkonenas, kuriuos tenkins tik ta pati aukštuma – dar vienas čempiono titulas.
Didesnis čempionų žiedas iš visų į istoriją jau patekusių „Formulės 1“ 63 pasaulio čempionatų puošė tik pernykštes pirmenybes, kai su tais pačiais čempionais dar varžėsi ir tituluočiausias visų laikų pilotas, septynis kartus pasaulio pirmenybes laimėjęs Michaelis Schumacheris.
Antrą ir, matyt, jau paskutinį kartą su „Formule 1“ tituluotasis vokietis atsisveikino pernai, kai „Mercedes“ į legendinio piloto vietą pasikvietė L. Hamiltoną.
Nors šį sezoną M. Schumacherio „Formulės 1“ trasose jau nebebus, apie vokiečio šlovę primins daugybė įrašytų jo rekordų, kuriuos vargu ar kas nors pagerins.
Daugelio žiūrovų atmintyje po paskutinių pernykščio sezono lenktynių dar įstrigę dėkingų gerbėjų Interlagoso trasą užtvindę plakatai „Michaeli, be tavęs nebus ir „Formulės 1“. Tačiau tai greičiau tik didžiulės pagarbos išskirtinei asmenybei ženklas, o ši sporto šaka nepraras patrauklumo.
Šiemet „Formulėje 1“ debiutuoja mažiausia penki (pernai – trys) naujokai, kuriems apie čempiono laurus svajoti dar anksti. Šis skaičius gali ir padidėti, jei „Force India“ ekipoje antrojo piloto vieta būtų patikėta čempionato batalijose dar neišbandytam sportininkui.
Ko mažiausiai trokšta šiemetiniai debiutantai Estebanas Gutierrezas, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Maxas Chiltonas ir Luizas Razia? Tik vieno - kad sezonas aukščiausiame automobilių sporto ešelone nebūtų pirmas ir paskutinis.
Penki atidėjo viltis
Nors debiutantai dar nepradėjo „Formulės 1“ batalijų, tačiau ir jie jau atliko savo „juodą“ darbą. Penki šiemet pradedantys savo karjerą išstūmė penkis lenktynininkus, spėjusius pradžiuginti ne viena įsimintina akimirka, tačiau taip ir netapusius pirmo ryškumo žvaigždėmis.
Bruno Senna, Timo Glockas, K. Kobayashi, Heikki Kovalainenas ir Vitalijus Petrovas – visi šie sportininkai kartu sudėjus dalyvavo 363 „Formulės 1“ lenktynėse, tačiau šiemet nė vieno iš jų jau nebebus greitosiose trasose.
Tuo dar kartą patvirtinta aksioma, kad į aukščiausiąjį automobilių sporto ešeloną nelengva patekti, o išsilaikyti - dar sunkiau. Tačiau ir jie paliko savo pėdsaką. Kartais – labai savitą.
K. Kobayashi daugeliui įsiminė kaip netikėtų, neretai itin preciziškų lenkimų meistras, nepaisantis jokių autoritetų, tačiau nemažai lenktynių liko tiesiog nepastebimas.
V. Petrovą ne vienas prisimins kaip didžiausią F. Alonso stabdį, daugiau nei 10 ratų išlaikiusį akivaizdžiai greitesnį ispaną sau už nugaros ir tapusį paskutiniąja jo kliūtimi, kai Fernandas skriejo trečiojo titulo, virtusio miražu, link.
T. Glockas 2008 m. sugniuždė čempioniškas Felipe Massos viltis, neįtikėtinai paslaugiai prieš pat finišo tiesiąją atvėręs duris tiesioginiam brazilo varžovui L. Hamiltonui.
T. Glockas dar ilgai po šių lenktynių ieškojo argumentų „kilniam“ poelgiui, tačiau jų taip ir nerado. O jo žygdarbį bene geriausiai įvertino brazilų tifoziai, kai Timui komandos garažus pavyko palikti saugiai tik perrengus lenktynininką kitos komandos mechanikų kombinezonu.
Patirtis ir jaunystė
Palikus „Formulę 1“ M. Schumacheriui, vyriausiojo lenktynininko titulas šiemet atiteko 36-erių čempionės titulą ginsiančios „Red Bull“ pilotui Markui Webberiui.
36-erių australas ne tik vyriausias pagal amžių, bet kartu su „Force India“ pilotu P. di Resta aukščiausi (185 cm ūgio) iš visų lenktynininkų. Tačiau P. di Resta su nieko nesidalija ne itin geidžiamo titulo: 78 kilogramus sveriantis britas sunkiausias tarp visų pilotų. Dviem kilogramais už jį lengvesnis M. Webberis, keturiais – „Sauber“ pilotas Nico Hulkenbergas, penkiais – „Marusia“ komandoje debiutuojantis brazilas Luizas Razia, aštuoniais – „Williams“ debiutantas suomis Valtteri Bottas.
Lengviausias iš visų pilotų – taip pat debiutantas. Tai „Caterham“ atstovas, 178 cm ūgio, tačiau tik 58 kg sveriantis prancūzas Charlesas Picas.
Vos kilogramu už jį sunkesnis vienas čempionato senbuvių, „Ferrari“ pilotas F. Massa, trimis-keturiais – „McLaren“ debiutuojantis meksikietis Sergio Perezas, „Toro Rosso“ atstovas Danielis Riccardo, „Red Bull“ pilotas S. Vettelis, „Ferrari“ – F. Alonso, „Marusia“ naujokas Maxas Chiltonas.
Nors lenktynininkų ūgis bei svoris – ne antraeiliai faktoriai šiame sporte, tačiau kur kas svarbesniais laikomi patirtis ir valios bei charakterio savybės.
Labiausiai patyręs „Ferrari“ lenktynininkų duetas. 31-erių F. Alonso yra dalyvavęs 198 "Grand Prix" lenktynėse, jose pelnęs 1364 taškus, iškovojęs du čempiono titulus, laimėjęs 30 etapų ir 22 kvalifikacijas.
Trim mėnesiais už komandos draugą vyresnis F. Massa dalyvavo 174 DP lenktynėse, pelnė 704 taškus, 11 kartų finišavo pirmas ir 15 kvalifikacijų baigė pergalėmis.
„Ferrari“ tandemui patirtimi mažai nusileidžia „Red Bull“ duetas. M. Webberis, kaip ir F. Alonso, yra dalyvavęs 198 DP lenktynėse, iš kurių laimėjo 9 bei 11 kartų lenktynes pradėjo iš pirmosios starto pozicijos. Jo kraityje – 848,5 iškovoto taško.
Jei M. Webberis savo sportinę biografiją „Formulėje 1“ pradėjo 2002 metais, tai jo komandos draugas, 25-erių S. Vettelis – tik 2007-aisiais. Tačiau Sebastianas paeiliui iškovojo net tris čempiono titulus, dalyvavo 101 DP lenktynėse, kuriose iškovojo 26 pergales, laimėjo 36 kvalifikacines varžybas ir pelnė 1054 taškus.
Nesunku suskaičiuoti, kad iki šiol vokietis laimi dažniau nei kas ketvirtas savo lenktynes, įskaitant net karjeros pradžią „Sauber“ ir „Toro Rosso“ ekipose, kai pergalėmis dar nekvepėjo.
Stabilumas – itin vertintina savybė, liudijanti sportininko brandą.
Daugelis komandų šiemet šalia patyrusių pilotų pasodino debiutantus. Be abejo, tai nemenka investicija į ateitį, kurios vaisių dar teks palaukti.
Komanda Varikliai Lenktynininkai
„Red Bull“ „Renault“ Sebastianas Vettelis Markas Webberis
„Ferrari“ „Ferrari“ Fernando Alonso Felipe Massa
„McLaren“ „Mercedes“ Jensonas Buttonas Sergio Perezas
„Lotus“ „Renault“ Romainas Grosjeanas Kimi Raikkonenas
„Mercedes“ „Mercedes“ Lewisas Hamiltonas Nico Rosbergas
„Sauber“ „Ferrari“ Estebanas Gutierrezas Nico Hulkenbergas
„Force India“ „Mercedes“ Paulas di Resta -
„Williams“ „Renault“ Valtteri Bottas Pastoras Maldonado
„Toro Rosso“ „Ferrari“ Danielis Riccardo Jeanas-Ericas Vergne
„Caterham“ „Renault“ Charles Picas Giedo van der Garde
„Marussia“ „Cosworth“ Luizas Razia Maxas Chiltonas