Antradienio rytą VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“ (GGI) pasidalijo galimai įstatymus pažeidžiančia akcija, kuria buvo siekiama pritraukti įsigyti būstą minėtame nekilnojamo turto projekte Klaipėdoje.
Gyvūnų teisių gynėjai piktinosi, kad gyvi padarėliai lyg prizas, papuošalas ar koks buitinės technikos priedas bus dalijami naujakuriams.
„Kol vieni (o iš tikrųjų tai ne vieni, bet daugybė: gyvūnų gerovės organizacijos, prieglaudos, valstybinės institucijos, nuomonės formuotojai ir kiti) kovoja su vis dar didžiule problema išliekančiu gyvų būtybių dovanojimu lyg šie būtų puodai, kiti štai dalina šunis su butais ir skatina gyvūnų dovanojimo kultūrą, iš kurios bandome išbristi. Kokios jūsų mintys, pamačius tokią reklamą?“, – klausė GGI.
Netrukus šio skelbimo kadrai išplito socialiniuose tinkluose, iš kurių pirminis skelbimas dingo.
Tokiu nekilnojamo turto vystytojų požiūriu piktinosi ne tik pavieniai Lietuvos žmonės, bet ir gyvūnų prieglaudos, kurios puikiai žino, kad dovanų gautas augintinis neretai praėjus pirminiam savininkų džiaugsmui tampa našta, o vėliau – dar viena burna gyvūnų prieglaudoje.
„Žinau, kad didžiausia organizacija – idiotų sąjunga. Jų agentai visur. O „Danės krantas“ – greičiausiai pagrindinė bazė… Kiek reikia būti, hm…….Akcija, jopt…..“, – pykčio neslėpė Ukmergės Gyvūnų globos namai „Klajūnas“.
Marketingo ir pardavimo paslaugas teikianti UAB „Kiltio“ vadovė Kristina Karbauskaitė-Kuleckienė 15min tvirtino, kad šis pasiūlymas kilo tik iš didelės meilės gyvūnams.
Jos tvirtinimu, tik siekiant skatinti atsakingą gyvūnų auginimą, nuspręsta naujakuriams, kuriems tai aktualu, išpildyti svajonę ir padovanoti šuniuką iš sertifikuoto veislyno.
„Klientai galės patys pasirinkti veislę, kuri labiausiai atitinka jų šeimos poreikius. Taip pat, jei pirkėjas neplanuoja įsigyti naujo šeimos nario arba nuspręs suteikti namus prieglaudos augintiniui, bus suteikta speciali nuolaida butui įsigyti“, – minėtam portalui sakė K. Karbauskaitė-Kuleckienė.
Vis tik vadovė nepaaiškino, kodėl tokia, jos nuomone, gera akcija, kilus pasipiktinimui, staiga dingo iš „Danės krato“ socialinių tinklų.
Įmonės vadovės nuoširdumu suabejojo ir GGI vadovė Beatričė Vaitiekūnaitė, kurią labiausiai papiktino tai, kad prieš kiekvienas Kalėdas atsakingų institucijų siunčiama žinia, kad augintinis – nėra tinkama ar atsakinga dovana, buvo ne tik neišgirsta, tačiau per Lietuvą nuskambėjo įmonės žinia, kad gyvūnas – puikus priedas.
„Mums meilė atrodo, kai bent truputį domiesi gyvūnų gerove. O net jei nesidomi, kažkoks bendras supratimas turėtų būti, kokius veiksmus Tavo nešama žinutė skatina. Kaip galima nežinoti, kad metai iš metų būtent gruodį vyksta kampanijos prieš gyvūnus kaip dovanas? Kampanijas inicijuoja gyvūnų gerovės organizacijos, prieglaudos, valstybinės institucijos, nuomonės formuotojai. Kad nežinotum, jog tai vyksta, reikia gyventi negyvenamoje saloje šiuo atveju didelė žala net ne tame, ar padovanojo tuos kelis šuniukus, bet kad per visą Lietuvą paskleidė žinią, kad gyvūnas yra puiki dovana. Jei jau namų statytojai juos dovanoja, tai ko gi draugams nepadovanot, galvos žmonės“, – Lrytas tvirtino GG vadovė.
GGI vadovė pranešė, kad jau kreipėsi į atsakingas institucijas dėl tokio nekilnojamo turto vystytojų dovanojimo akcijos, kadangi tai pažeidžia Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymą, pagal kurį tokios dovanos yra draudžiamos. Už gyvūnų gerovę Lietuvoje kovojanti B. Vaitiekūnaitė apgailestavo, kad idėjos sumanytojai reklamą tiesiog ištrynė, neatsiprašė ir nepripažino klaidos, o viską bando teisinti meile augintiniams.
„Gaila. Būtų smagu išgirsti nuoširdų atsiprašome, nepagalvojome, ar yra, kaip galėtume prisidėti prie šio klausimo atstatymo. Bet mes dar laukiam, gal maloniai nustebins paleidę reklamas gyvūnas ne dovana tema. Galėtų būti geras būdas išpirkti kaltę ir parodyti tą meilę gyvūnams“, – įsitikinusi B. Vaitiekūnaitė.
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) pozicija šiuo atveju labai griežta – gyvūnai neturi ir negali būti taip atsainiai dovanojami, nes tai didžiulė atsakomybė ir ilgalaikis įsipareigojimas. Ypač artėjant šventiniam Kalėdų periodui ši reklaminė kampanija labai neatsakinga.
„Tai labai blogos reklamos pavyzdys ir visiškai netoleruotinas dalykas. Juolab, kad šiuo atveju būsto pirkėjui tokia „dovana“ būtų primetama. Galbūt jis apskritai neturi noro ar nėra pilnai įsivertinęs savo ir šeimos narių galimybių laikyti, rūpintis augintiniu ir ilgam laikui priimti į savo namus. Augintinis negali būti lyg koks priedas prie pagrindinio „prizo“, net jeigu ir komunikuojama apie jo dovanojimą tik atsakingiems šeimininkams. Išties apmaudu, kad šios reklamos kūrėjai nuėjo labai neatsakingu keliu bei paskleidė neapgalvotą žinutę. Raginame tokių kampanijų daugiau neorganizuoti, nes tai prieštarauja gyvūnų gerovės principams“, – komentuoja VMVT Gyvūnų gerovės skyriaus vedėja Gintarė Mockevičienė.
GGI neseniai pradėjo kalėdinę akciją, kuria skatina atsakingą požiūrį į augintinius „Pasidalink žinia – gyvūnas ne dovana!“, kurios metu primena, kad 55 proc. dovanotų augintinių atsiduria gatvėje.