Į populiarumo olimpą įšokę mopsai užkliuvo veterinarams

2018 m. sausio 20 d. 10:43
„Lietuvos rytas“
Jie mieli, raukšlėti ir juokingi. Šie šunys, nors ir turi savitą būdą, yra puikūs kompanionai. Tad nieko nuostabaus, kad pastaraisiais metais vis daugiau žmonių augina tokius plokščiasnukius keturkojus kaip mopsai ar buldogai. Tačiau veterinarai įspėja jais per daug nesusižavėti. Kodėl?
Daugiau nuotraukų (8)
Vadinamuosius plokščiasnukius keturkojus itin išpopuliarino pasaulio garsenybės.
Tokius šunis augina ar jų veisles reklamuoja tokie žinomi žmonės kaip garsiausias visų laikų britų futbolininkas Davidas Beckhamas (42 m.), amerikiečių dainininkė Lady Gaga (31 m.) ar britų modelis Kelly Brook (38 m).
Britų veterinarijos asociacijos duomenimis, dauguma jų klientų įsigijo plokščiasnukius šunis sekdami tokių veislių gyvūnus auginančių įžymybių pavyzdžiu arba įkvėpti jų nuotraukų socialiniuose tinkluose.
Todėl veterinarai prašo įžymybių liautis tokius šunis reklamuoti, o žmones skatina nustoti juos pirkti.
Mat tokie augintiniai kaip mopsai ar buldogai dažnai turi sveikatos sutrikimų, pavyzdžiui, kvėpavimo sunkumų.
Šių veislių šunims būdingas brachicefalinis sindromas, todėl juos dažnai kamuoja ne tik kvėpavimo sunkumai, bet ir akių piktžaizdės, odos bei dantų problemos.
Pastaruoju metu mopsai, buldogai ir ši cu taip intensyviai veisiami, kad jų palikuoniai negali tinkamai kvėpuoti, judėti, valgyti ar miegoti. Neretai jiems prireikia invazinės korekcinės chirurgijos.
Britų veterinarijos asociacijos duomenimis, net 56 procentai plokščiasnukių šunų šeimininkų nuolat priversti pas veterinarus vežti savo augintinius dėl sveikatos bėdų, nulemtų jų išvaizdos.
Tačiau tik kas dešimtas tokio augintinio šeimininkas žino apie veislei būdingas problemas, o 75 procentai žmonių apie jas nė nenutuokia, pabrėžiama interneto svetainėje „Daily Mail“.
Nors pusė veterinarų mano, kad žmonės plokščiasnukius augintinius įsigyja paveikti socialinių tinklų ir įžymybių, patys šunų šeimininkai teigė augintinį išsirinkę dėl jų gero būdo ir manydami turėsią gerą kompanioną.
Britų veterinarijos asociacijos prezidentas Johnas Fishwickas įspėjo: „Šie šunys yra populiaresni nei bet kada. „Instagram“ tinkle yra tūkstančiai nuotraukų šunų, kurių veislėms būdingas brachicefalinis sindromas, pozuojančių šalia populiarių įžymybių ar tinklaraštininkų.
Tačiau šios nuotraukos su žyme #puglife neatskleidžia visos tiesos.
Daugybė šių mielų gyvūnų turi rimtų ir dažnai gyvenimo trukmę trumpinančių sveikatos problemų.“
Nors daugumai žmonių sugrūstas ir raukšlėtas plokščiasnukio šuns snukutis atrodo žavus, išties gyvūnams, turintiems trumpus snukius, gali būti sunku kvėpuoti.
„Dažnai girdime iš gyvūnų savininkų, kad jų plokščiasnukiai šunys yra sveiki, bet šeimininkai nesupranta, jog garsus lekavimas nėra normalu.
Veterinarai kasdien susiduria su šiomis problemomis ir mums sako, kad vos keletas savininkų gali įžvelgti savo šunų sveikatos bėdas, kol apie jas nepraneša veterinaras.
Dėl paveldėtų problemų gyvūnas kankinasi, o šeimininkams jį gydyti gali brangiai kainuoti.
Jeigu norite šuns, verčiau rinkitės sveikesnę veislę arba mišrūną“, – patarė J.Fishwickas.
2011 metais mopsai tapo populiariausia šunų veisle, nuo tada jų populiarumas nemenksta.
„YouTube“ žvaigždė Zoella ir jos mylimas vaikinas Alfie Deydesas nuolat pasakoja apie savo mopsus Nalą ir Buzz, pasaulį išvydusius 2014 metais.
Dainininkė Lady Gaga augina tris prancūzų buldogus: Koji, Asia ir Gustavo, o futbolininkas D.Beckhamas du buldogus – Coco ir Scarlet.
Gruodį britų veterinarai ir gyvūnų globos grupės parašė bendrą laišką rinkodaros kompanijoms reikalaudami liautis naudoti plokščiasnukių šunų – net ir animuotų – atvaizdus reklamoje.
Šį laišką pasirašė ir Brachicefalinio sindromo darbo grupė, Kembridžo universitetas, organizacija „Dogs Trust“, Britų veterinarijos asociacija ir Karališkoji draugija prieš žiaurų elgesį su gyvūnais.
Laiško autoriai teigė, kad prie plokščiasnukių šunų populiarumo prisidėjo ir jų dažnesnis pasirodymas reklamose bei įvairiuose žiniasklaidos kanaluose.
Norima, kad neliktų ir tokių atvaizdų kaip Churchie – animuoto šuns, naudoto „Churchill“ draudimo reklamoje nuo 1994 metų.
Kreiptasi ir į kitas įmones, tokias kaip „Amazon“, kurios naudojo prancūzų buldogus garsiakalbių „Echo“ reklamoje.
mopsaiŠunysbuldogas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.