Tarptautinėje parodoje Hanoveryje – naujovės neįgaliesiems

2016 m. spalio 4 d. 15:45
Lina Jakubauskienė
Vokietijos mieste Hanoveryje vykusioje didžiausioje Europoje komercinio transporto parodoje tarp lankytojų galėjai sutikti ne vieną žmogų neįgaliojo vežimėlyje. Nenuostabu, mat milžiniškas, net milijoną kvadratinių metrų užimantis Hanoverio parodų centras puikiai pritaikytas žmonėms su judėjimo negalia, o ir naujovių šioje parodoje neįgaliesiems nestinga.
Daugiau nuotraukų (11)
Neįgalieji – laukiami
Atvykusių iš kitų miestų ar šalių Hanoveryje laukia nemažai neįgaliesiems pritaikytų viešbučių. Juose žmonių su negalia patogumui – paplatintos, vežimėliais įvažiuoti pritaikytos durys, įmontuoti turėklai vonios kambariuose ir kiti patogumai. Akivaizdu, kad Vokietijoje žmonėmis su negalia rūpinamasi ne vien žodžiais.
Neįgaliųjų, atvykusių į parodų centrą automobiliais, laukė specialios statymo vietos. Visi tualetai pastatuose pritaikyti žmonėms su negalia. Transporto priemonės, vežančios iš miesto iki parodų centro, taip pat su vietomis neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.
Parodų salėse prie eksponatų galima privažiuoti ir neįgaliojo vežimėliu – visi borteliai su nuolydžiu, niekur nėra laiptelių ar kitų kliūčių. Ties žemagrindžiais autobusais įrengtos įvažos, kad žmogus neįgaliojo vežimėlyje galėtų patekti į transporto priemonės vidų ir apžiūrėti salono vidų.
„inQline“ premjera
Vaikščiodamas po parodų centro sales galėjai susipažinti ne tik su neįgaliesiems pritaikytomis transporto priemonėmis, bet ir su įrangos neįgaliesiems gamintojais.
Vienas jų – „Q’Straint“, jau tris dešimtis metų siūlantis modernius sprendimus saugiai neįgaliojo kelionei automobilyje. JAV įsikūręs „Q’Straint“ turi filialus Kanadoje ir Europoje, o savo gaminius parduoda net 70-čiai šalių Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Europoje, Australijoje, Azijoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje.
Pasak gamintojo atstovų, jų tikslas – sukurti tokias sistemas, kurios suteiktų galimybę žmonėms su negalia keliauti saugiai ir patogiai. „Q’Straint“ siūloma vežimėlių tvirtinimo įranga – itin patikima, ji sumažina riziką neįgaliajam susižeisti, jei transporto priemonė patektų į avariją ar vairuotojui prireiktų ją staigiai stabdyti.
„Q’Straint“ stende lankytojų laukė „inQline“ premjera. Tai – sistema, skirta automatiškai įkelti ir saugiai pritvirtinti žmogų neįgaliojo vežimėlyje transporto priemonės salone. „inQline“ susideda iš dviejų blokų, ji nedidelė, todėl sistemą galima naudoti įvairaus dydžio transporto priemonėse.
Paspaudus pultelio mygtuką, pritvirtinus prie vežimėlio diržus, jis specialia rampa automatiškai įtraukiamas į transporto priemonės saloną. Viduje vežimėlis saugiai pritvirtinamas, sistema automatiškai iki reikiamo lygio įtempia saugos diržus. „inQline“ saugo neįgalųjį per visą kelionę, neleisdama vežimėliui pajudėti. Tai suteikia keleiviui daugiau saugumo ir komforto.
Du varikliai, valdantys „inQline“, – kompaktiški, jie montuojami po transporto priemonės sėdyne arba grindyse. Sistemą kūrė JAV ir Didžiosios Britanijos mokslininkai. „inQline“ pritaikyta 200 kilogramų svoriui, taigi ja naudojantis galima įkelti ir elektrinį vežimėlį.
Kaip veikia „inQline“, galite pasižiūrėti čia
Daugiau neįgaliesiems skirtos įrangos
Parodoje Hanoveryje „Q’Straint“ pristatė ir dar vieną modernų gaminį, pavadintą „Quantum“. Neįgaliajam įvažiavus į autobusą, troleibusą, tramvajų ar metro vagoną, paspaudus vos vieną mygtuką, vežimėlis saugiai pritvirtinamas transporto priemonėje per 25 sekundes.
„Q’Straint“ ir kitos kompanijos pristatė ir kiek įprastesnius, bet ne mažiau reikalingus neįgaliųjų saugumą užtikrinančius tvirtinimo mechanizmus, diržus, transporto priemonės grindyse tvirtinamus bėgelius neįgaliojo vežimėliui įvažiuoti ir panašiai.
Italijos „Velm S.r.I“ gamintojas turi 50-ies metų saugos diržų ir įrangos specialiosioms transporto priemonėms kūrimo patirtį. Pasak kompanijos atstovų, savo sukauptą patirtį jie skyrė itin patikimiems neįgaliojo vežimėlio tvirtinimo mechanizmams sukurti. „Velm S.r.I“ pristatytė „H-Safety“ serijos įrangą. Ją sudaro įvairios jungtys, kabliai, kilpos, bėgeliai, skirti vežimėliams įvažiuoti bei saugiai pritvirtinti transporto priemonės viduje. Gamintojo atstovai tikina, kad priemonė lengvai sumontuojama, mažai sveria, ją paprasta naudoti, be to, ji ypač saugi.
Autobusai pritaikyti neįgaliesiems
Jau tapo įprasta, kad visų gamintojų rinkai tiekiami miesto autobusai – žemagrindžiai arba pusiau žemagrindžiai. Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir mikroautobusus su įvairių tipų neįgaliojo vežimėlių įvažomis, moderniomis tvirtinimo sistemomis.
Daugelyje transporto priemonių neįgaliojo vieta pažymėta ryškiomis spalvomis, puikiai matoma. Vis daugiau gamintojų numato galimybę viešuoju transportu gabenti ir neįgalųjį lydintį šunį palydovą. Transporto priemonėse montuojamos modernios informavimo sistemos žmonėms, turintiems regos arba klausos negalią.
Klientui užsakius, neįgaliesiems vežimėliuose skirti pakėlėjai gali būti sumontuoti ir turistiniuose autobusuose.
Lietuvoje atsiras daugiau neįgaliesiems pritaikytų autobusų
Susipažinti su naujausiomis, moderniausiomis keleivinio transporto priemonėmis ypač įdomu buvo ir dėl to, kad netrukus dar daugiau žmonėms su negalia pritaikytų autobusų turėtų atsirasti ir Lietuvoje. Penki didžiausi Lietuvos miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys, taip pat Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus regionai pateikė paraiškas dalyvauti 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programoje ir įsigyti naujų, modernių, ekologiškų, neįgaliesiems pritaikytų miesto ir priemiesčio autobusų.
Susisiekimo ministerija jau pateikė projektų finansavimo sąlygų aprašą, pagal kurį didieji miestai galės įsigyti apie 70 transporto priemonių, regionai – apie penkias dešimtis.
Vežėjai turės galimybę įsigyti elektrą, biodujas, suslėgtas arba suskystintas gamtines dujas, vandenilį naudojančių transporto priemonių arba išvardytomis degalų rūšimis varomų hibridų.
Numatyta, kad visos miestų ir regionų perkamos transporto priemonės privalės būti pritaikytos žmonėms su įvairiomis negaliomis. Jose turės būti bent viena vieta neįgaliojo vežimėliui vežti su tvirtinamaisiais diržais, bėgeliais ir kita tvirtinimo įranga.
Keleivinio transporto priemonėse turės būti sumontuoti vairuotojo informavimo mygtukai su specialiu piktograminiu žymėjimu transporto priemonės išorėje ir viduje, taip pat vaizdinės ir garsinės keleivių informavimo priemonės. Keleivių įlipimo, išlipimo pakopos ir grindų briaunos transporto priemonėse turės būti pažymėtos kontrastinėmis spalvomis.
Jei įmonės įsigis mikroautobusų, įvažos neįgaliųjų vežimėliams juose turės būti sumontuotos prie šoninių, o ne prie galinių durų, kad norintiems patekti į transporto priemonę neįgaliesiems nereikėtų išvažiuoti ant gatvės.
Planuojama, kad Vilniaus miestas galės įsigyti 28 arba 32, Kaunas – 17, Klaipėda – 10, Šiauliai – 6, Panevėžys – 5 modernias, ekologiškas, žmonėms su negalia pritaikytas transporto priemones.
Vilniaus regionui žadama skirti lėšų 5 arba 9, Kauno – 10, Klaipėdos ir Šiaulių – po 5, Alytaus, Marijampolės, Panevėžio, Telšių – po 4, Utenos – 3, Tauragės – 2 transporto priemonėms įsigyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.