Į kino ekraną sugrįžo skandalingas prancūzų filmas, vadintas „tautos įžeidimu“

Balandžio 28 d. „Skalvijos“ kino centre bus rodomas vienas reikšmingiausių prancūziškų filmų „Mama ir kekšė“, vadinamas 8-ojo dešimtmečio kartos portretu.

Dėl „Mamos ir kekšės“ dialogų režisierius buvo apkaltintas amoralumu.
Dėl „Mamos ir kekšės“ dialogų režisierius buvo apkaltintas amoralumu.
Režisierius J. Eustache. 
Režisierius J. Eustache. 
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 27, 2024, 9:59 AM

Prancūzų režisieriaus Jeano Eustache’o filmas „Mama ir kekšė“ („La maman et la putain“) 1973-iaisiais buvo įvertintas Kanų kino festivalio didžiuoju prizu.

Pagrindinis šio filmo veikėjas – nei pinigų, nei darbo neturintis diletantas Aleksandras, kurio gyvenimas sukasi aplink tris moteris: tebemyli Gilberte, gyvena pas Marie, o trečią – Veroniką – nori suvilioti.

Veiksmo filme nedaug, jis kupinas monologų ir dialogų apie meilę ir seksą, meną, gyvenimą. Per juos skleidžiasi filmo veikėjų kasdienybė, persmelkta nuobodulio ir beprasmybės. Aleksandras nevengia pasišaipyti iš feministinio judėjimo ar 1968-ųjų įvykių.

J. Eustache’o (1938–1981) kūrinį galima pavadinti 8-ojo dešimtmečio prancūzų kartos portretu: juosta realistiškai atspindi 1973iųjų Prancūziją, kai šalį ištiko ekonominė krizė, seksualinės temos vis dar buvo tabu, o kolektyvinėje sąmonėje didėjo nusivylimas supratus, kad po 1968-ųjų visuomenė nepasikeitė.

Filme vaidmenis sukūrė garsių aktorių kolektyvas. Aleksandrą įkūnijo Jeanas Pierre’as Leaud, Gilberte vaidmuo, kurį atlieka aktorė Isabelle Weingarten, sukurtas pagal kine niekada nevaidinusios studentės Françoise Lebrun santykius. Pati F.Lebrun filme vaidina lenkę seselę, vardu Veronika. Anot režisieriaus, jei J. P. Leaud ir F. Lebrun nebūtų sutikę filmuotis, juostos nebūtų.

„Tai vienintelis mano filmas, kurio nekenčiu. Per jį kaskart susiduriu su dabartiniu savimi“, – teigė režisierius.

Pasiskolinęs pinigų J. Eustache’as per tris mėnesius parašė 300 puslapių scenarijų ir sukūrė 3,5 valandos trukmės juostą. Pasižiūrėjus filmą gali pasirodyti, kad 1972-ųjų birželį ir liepą vykusiuose filmavimuose aktoriams buvo suteikta daug laisvės, leidžiama improvizuoti, tačiau iš tikrųjų visi filmo dialogai buvo parašyti, aktoriai turėjo juos išmokti atmintinai.

Filmas „Mama ir kekšė“ tapo sėkmingiausiu filmu trumpoje šio režisieriaus karjeroje ir yra laikomas paskutiniu prancūzų „Naujosios bangos“ kūriniu. Vis dėlto iš pradžių jis nebuvo vieningai sutiktas. Per premjerą Kanuose, kai šio festivalio žiuri vadovavo aktorė Ingrid Bergman, dėl provokuojančių filmo dialogų kilo skandalas. Režisierius buvo apkaltintas amoralumu, o filmas pavadintas „tautos įžeidimu“.

2022 metais restauruota juosta „Skalvijoje“ bus rodoma balandžio 28 d. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.