Spūstys Greimų tilto prieigose pradėjo formuotis prieš mėnesį, kai prasidėjo jo remontas. Šis tiltas – tiesiausia jungtis tarp Prienų ir Birštono, Vilniaus.
„Kauno tiltų“ specialistai tvarko deformacinius pjūvius, keičia pažeistus atitvarus, remontuoja šalitilčių ir turėklinių blokų ištrupėjimus, atnaujina važiuojamosios dalies asfalto dangą.
Judėjimas tiltu reguliuojamas šviesoforais. Kartais vairuotojams tenka stovėti net pusvalandį.
Nepatogumai vairuotojus užklupo praėjus vos dvejiems metams po to, kai visą vasarą truko vienos pagrindinių Prienuose – F.Martišiaus gatvės kapitalinis remontas.
Kentėti teks porą mėnesių
Tiltas remontuojamas Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu. Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas pranešė, kad šią savaitę planuojama baigti vienos pusės tilto remontą, tuomet kelininkai imsis kitos pusės.
Nors darbų sutartis galioja iki 2022 metų balandžio 10-osios, „Kauno tiltų“ vadovybė Kelių direkcijai pranešė planuojanti darbus baigti dar šiais metais.
„Kol bus vykdomi remonto darbai, eismo ribojimai išliks. Vairuotojų prašome kantrybės, taip pat rekomenduojame keliones planuoti iš anksto“, – patarė S.Jansonas.
Tiek Greimų tilto, tiek kitų panašių statinių nuolatinė priežiūra atliekama kiekvienais metais, tačiau Prienuose esantis tiltas per Nemuną anksčiau nebuvo remontuojamas.
Sunku rasti apvažiavimą
Prienų rajono meras Alvydas Vaicekauskas neabejoja, kad Greimų tiltą reikėjo remontuoti, ir nėra jokių gerų receptų, kaip išvengti spūsčių.
„Neturime galimybių kaip nors padėti vairuotojams, kurį laiką bus nepatogumų“, – pripažino A.Vaicekauskas.
Vykstant iš Kauno ar Alytaus galima rinktis maršrutą per Jiezną (Prienų r.), tačiau kai kuriais atvejais tiesiog naudingiau pastovėti spūstyje, nes kelionė aplinkkeliu užtruktų ilgiau ir dar gerokai išaugtų degalų sąnaudos.
Didžiausias transporto priemonių sankaupas galima stebėti darbo dienomis nuo 7 valandos 30 minučių ir apie 17 valandą, taip pat penktadienio popietę.
Reikėtų platesnio tilto
Pirmoji 222 metrų ilgio jungtis dabartinio Greimų tilto vietoje buvo įrengta 1914 metais, tačiau jau po metų Rusijos kariuomenė jį susprogdino, nes siekė sutrukdyti Vokietijos kariuomenės žygiui.
Vokiečiai užėmė Prienus ir iškart pastatė naują medinį tiltą, kurį 1924-ųjų pavasarį smarkiai apgadino ledų sangrūda. Statinys buvo suremontuotas, tačiau 1937-aisiais jį nuvertė ledo lytys.
1938 metais buvo pastatytas gelžbetoninis tiltas, tačiau 1941 metų birželio 23 dieną jį susprogdino sovietinė kariuomenė. Tiltas buvo atstatytas 1947 metais.
Pasak Prienų rajono mero A.Vaicekausko, tilto būklė nebuvo avarinė, tačiau remontuoti jį reikėjo.
Ar nevertėtų pagalvoti apie naujo tilto per Nemuną statybą?
„Užtektų, kad esamas tiltas būtų platesnis“, – mano meras. Naujo tilto statyba būtų milžiniška investicija.