Vievio gyventojas Petras minėjo, kad važiavo iš darbo ir ties Vieviu pastebėjo susidariusią spūstį – pervažoje įstrigo vilkikas su rusiškais numeriais. Anot pašnekovo, kiti vairuotojai šį vilkiką aplenkdavo, tačiau jis nusprendė pasikalbėti su vairuotoju, kas gi nutiko.
„Aš pervažiavau tą geležinkelį ir nubėgau paklausti vairuotojo, kas nutiko, jog dalis vilkiko galo įstrigo ant bėgių. Jis atsakė, kad užsiblokavo stabdžiai ir niekaip negali pajudinti vilkiko. Priekaba buvo pakrauta, joje buvo 19 tonų krovinio, todėl supratome, kad jos negalėsime patraukti.
Vėliau atvažiavo dar vienas vairuotojas ir bandėme atblokuoti vilkiko stabdžius. Aš supratau, kad gali nutikti kažkas blogo, todėl paskambinau Bendruoju pagalbos numeriu 112 ir paprašiau, kad sustabdytų atvažiuojantį traukinį“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo Petras.
Po 10 minučių jie pastebėjo signalą, kuris pranešė, jog tuoj atvažiuos traukinys. Petras įsijungė žibintą ir bandė duoti ženklą traukinio mašinistui apie įvykusią nelaimę. Jam pavyko – mašinistas pradėjo spausti garso signalą ir stabdyti traukinį.
„Greitis traukinio buvo tikrai nemažas. Aš jau galvojau, kad jis tikrai nesustos, todėl liepiau rusui ir visiems kitiems atsitraukti nuo pervažos.
Specialiosios tarnybos dirbo per lėtai ir nesustabdė traukinio. Gerai, kad važiavo keleivinis traukinys, kuris nebuvo didelis ir spėjo laiku sustoti. Iki vilkiko buvo likę apie 30 metrų“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo Petras.
Pašnekovas taip pat pabrėžė, kad buvo labai stiprus kvapas stabdžių trinkelių. Jis mano, kad jei būtų važiavęs krovininis traukinys, tai tikrai nespėtų laiku sustoti ir būtų įvykusi baisi nelaimė.
„Ta vieta buvo lyg skruzdėlynas, nes stovėjo ir laukė daug automobilių“, – pridūrė Petras.
Vėliau vyrams pavyko patraukti vilkiką. Jie atblokavo dviejų ratų stabdžius ir nuvilko priekabą su autovežiu nuo bėgių.
Po kažkiek laiko į nelaimės vietą atvažiavo ugniagesiai ir pareigūnai, tačiau jie jau niekuo negalėjo padėti, nes traukinys buvo sustojęs. Vyras pasipiktinęs ne tik Bendruoju pagalbos centru, kuris, pasak jo, dirbo per lėtai, bet ir kitais vairuotojais, kurie pravažiavo pro šalį ir nesustojo paklausti, kodėl vilkikas stovi ant bėgių.
Reikėjo tikslinti informaciją
Bendrojo pagalbos centro atstovė Vilma Juozevičiūtė akcentavo, kad skambutis apie ant pervažos įstrigusį vilkiką buvo gautas lapkričio 22 d. 16 val. 33 min. Jų operatorius išsiaiškino visą informaciją, užpildė ir perdavė elektroninius pranešimus policijai, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms ir telefonu paskambino bei informavo „Lietuvos geležinkelius“.
Bendrasis pagalbos centras dėkoja Petrui, kad padėjo Rusijos vilkiko vairuotojui, prisiėmė atsakomybę informuoti tarnybas ir laiku sustabdė traukinio mašinistą.
„Jo pilietiškumas, greita orientacija ir drąsa padėjo išvengti aukų. Gaila, kad tokių žmonių yra nedaug – daug daugiau yra pravažiuojančių pro šalį ir net nesustojančių“, – naujienų portalui lrytas.lt dėstė V.Juozevičiūtė.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Gediminas Petrauskas tvirtino, kad dažnai pasitaiko atvejų, kai informaciją perduoda vairuotojai ar kiti su geležinkelių transportu nesusiję asmenys, todėl ją reikia tikslinti, siekiant nustatyti konkrečią incidento vietą.
„Tokia pati situacija susidarė ir šiuo atveju – „LTG Infra“ Eismo valdymo centrui buvo pateikta netiksli informacija apie geležinkelio pervažos, kurioje įvyko incidentas, vietą. Ją tikslinant ir dar nespėjus informacijos perduoti traukinį valdančiam mašinistui, šis pastebėjęs kliūtį panaudojo staigųjį stabdymą“, – teigė G.Petrauskas.
Ką reikėtų daryti?
Per metus gaunami 2–3 pranešimai apie ant ar šalia bėgių sustojusias transporto priemones. Šiais metais įvyko 12 susidūrimų geležinkelio pervažose (žuvo ir sunkiai sužeisti 3 asmenys), praėjusiais metais – 9 susidūrimai (1 žuvęs asmuo).
Transporto priemonei įstrigus geležinkelio pervažoje vairuotojas nedelsiant privalo: 1) išlaipinti keleivius (jei yra); 2) Imtis visų įmanomų priemonių transporto priemonei iš geležinkelio pervažos patraukti; 3) jei neįmanoma patraukti transporto priemonės ir nesimato artėjančio traukinio – informuoti apie incidentą bendrąjį pagalbos centrą, kiek įmanoma tiksliau nusakant incidento vietą; 4) jeigu neįmanoma patraukti įstrigusios transporto priemonės ir artėja traukinys, vairuotojas privalo duoti stabdomuosius signalus artėjančio traukinio mašinistui. Geležinkelio pervažai esant su užtvaru ir jiems nusileidus, vairuotojas privalo jį laužti.
Šviesiu paros metu stabdymo signalas traukinio mašinistui laikomas rankos sukimas ratu – su ryškiaspalviu gerai matomu daiktu, o tamsiu paros metu: rankos sukimas ratu su fakelu ar žibintu, šviesą atspindinčiu daiktu.
Pasitraukus saugiu atstumu nuo bėgių reiktų paskambinti numeriu 112. Apie tokias situacijas, kai kyla pavojus eismo saugumui, jie informuoja ne tik skubiosios pagalbos tarnybas, bet ir „Lietuvos geležinkelius“.